به مناسبت گرامیداشت هفته دولت؛

تبیین دستاوردهای شرکت آب منطقه ای استان ایلام در دولت کار و کرامت

در گرامیداشت ششمین روز از هفته دولت تور رسانه ای مدیرعامل آب منطقه ای استان ایلام با جمعی از اصحاب رسانه استان در محل تصفیه خانه آب شرب شهر ایوان برگزار شد.

به گزارش روابط عمومی شرکت آب منطقه ای ایلام؛ مدیرعامل شرکت آب منطقه ای استان ایلام در این بازدید با بیان اینکه هفته دولت را خدمت همه دولتمردان و خدمتگزاران راستین به ملت، تبریک و تهنیت عرض می کنم و یاد و خاطره شهیدان رجایی و باهنر را گرامی می‌دارم، گفت: هفته دولت فرصت بسیار مغتنمی است برای اینکه دستاوردهای نظام مقدس جمهوری اسلامی و خدماتی که دولت کار و کرامت برای مردم و نظام خصوصاً  قشر محروم جامعه داشته را بازگو نماییم.

مهندس علی پوراحمد افزود: تعامل و همراهی مردم و دولت همواره مورد تاکید رهبر معظم انقلاب است و بر این اساس اطلاع رسانی از دستاوردهای دولت کار و کرامت به مردم می تواند در تقویت همدلی میان دولت و ملت و همچنین امیدواری مردم و استواری دولت در خدمت رسانی بیشتر تاثیرگذار باشد.

وی ادامه داد: .باید تلاش کنیم تا قضاوتهای مردمی درباره کارگزاران خود، به سمت و سویی باشد که آنان را کارگزارانی صادق و امین بشناسند.

مدیرعامل آب منطقه ای استان تاکید کرد: با توجه به اینکه امسال از سوی مقام معظم رهبری به نام تولید دانش بنیان، اشتغال آفرین نامگذاری شده است فرصت مناسبی ایجاد شده است تا دولت در این هفته با پاسخگویی در پیشگاه ملت قدم در راه تحقق این شعار بردارد.

 

تصفیه خانه آب شرب شهر ایوان

مهندس پوراحمد در ادامه به فعالیت ها و دستاوردهای یکسال گذشته آب منطقه ای استان در دولت کار و کرامت اشاره نمود و اظهار داشت: حرکت در قالب برنامه های منسجم و کارشناسی شده اولین گام برای موفقیت مدیران است که با جذب صد در صدی اعتبارات مصوبات سفر ریاست محترم جمهور و هیات دولت به استان ایلام، همانگونه که اطلاع دارید طرح تصفیه خانه آب شرب شهر ایوان و روستاهای تابعه سالها بود که به دلیل عدم تامین منابع مالی با رکود کاری مواجه شده بود که با گشایش مالی صورت گرفته در راستای اجرای آن تسریع شد و در هفته دولت آب اندازی این طرح که تامین کننده آب شرب شهر ایوان و روستاهای تابعه تا افق بلندمدت 1425 است انجام خواهد شد.

وی با بیان اینکه عملیات عمرانی و سازه ای این پروژه به پایان رسیده و در مرحله نصب تجهیزات الکتریکال و مکانیکال است، افزود : در این پروژه  اصول پدافندی از قبیل دوربین های مداربسته، سیستم تله متری و دیزل ژنراتور برای هرکدام از ایستگاه ها رعایت شده است. مهندس پوراحمد ادامه داد : اعتبار هزینه شده برای این پروژه تا کنون  یکصد و ده میلیارد تومان بوده که برای تکمیل آن نیازمند 30 میلیارد تومان دیگر است. مدیرعامل آب منطقه ای استان ایلام تصریح کرد: تصفیه خانه آب شرب شهر ایوان شامل دو قسمت آبرسانی و تصفیه خانه و با هدف تامین آب شهرهای ایوان، زرنه، 32 روستای مسیر و شهرک صنعتی طراحی و اجرا شده است. وی تاکید کرد: این پروژه سه ایستگاه پمپاژ ، سه مخزن 1000 مترمکعبی و 32 کیلومتر خط انتقال است که برای 50 نفر اشتغال زایی داشته است.

 

سد مخزنی گدارخوش

 وی به اضافه شدن سد گدارخوش به پیوست قانون بودجه سال ۱۴۰۱ اشاره نمود و تصریح کرد: با حمایت های استاندار محترم از ردیف اجرایی برای سد مخزنی گدارخوش و اضافه شدن آن به پیوست قانون بودجه سال ۱۴۰۱ از دیگر اقدامات منحصر به فرد و جزو اولین و تنهاترین طرحی بود که به پیوست قانون بودجه سال ۱۴۰۱ اضافه شد که این طرح‌ آب کشاورزی ۶۸۰۰ هکتار از اراضی دشت مهران و صالح آباد و آب صنعت منطقه را تامین خواهد کرد و نقش کم نظیری در توسعه شهرستان مهران و بخش صالح آباد خواهد داشت.

مهندس پوراحمد ادامه داد: در حال حاضر فرایند مناقصه این سد و برون سپاری آن در دست اقدام است که به زودی شاهد کلنگ زنی و عملیات اجرایی آن خواهیم بود.

 

افزایش چهار برابری اعتبارات ابلاغی و مصوب طرح های تامین آب در استان

مدیرعامل آب منطقه ای استان ایلام به افزایش چهار برابری اعتبارات ابلاغی و مصوب طرح های تامین آب در استان اشاره نمود و خاطرنشان ساخت: با جلساتی که دکتر بهرام نیا استاندار محترم ایلام در برنامه و بودجه کشور و وزارت نیرو داشتند و رایزنی های که انجام دادند، اعتبارات مصوب شرکت از 2200 میلیارد ریال در سال 1400 به 8400 میلیارد ریال در سال 1401 افازیش یافت که بیانگر رشد ۴۰۰ درصدی در راستای اعتبارات مصوب ابلاغی این شرکت می باشد.

وی افزود: با افزایش اعتبارات و به تبع آن، عملیات های اجرایی تامین آب شرکت تسریع پیدا کردند به خصوص طرح های مخزنی که به عنوان مثال سیستم انحراف سد مخزنی میمه انجام و آب به داخل تونل منحرف و عملیات خاکریزی بدنه خود سد در دستور کار قرار گرفت که اگر این اعتبارات به موقع تخصیص داده شوند در اسرع وقت می‌توانیم شاهد آبگیری این سدها و بهره‌برداری از آنها باشیم.

 

انعقاد تفاهم نامه جابجایی روستای فرهادآباد دره شهر با بنیاد مسکن انقلاب اسلامی

 مدیرعامل آب منطقه ای استان ایلام در تبیین بخش دیگری از دستاوردهای دولت سیزدهم به انعقاد تفاهم نامه جابجایی روستای فرهادآباد دره شهر با بنیاد مسکن انقلاب اسلامی اشاره نمود و گفت: اهالی این روستا سالهاست که به خاطر عدم تامین منابع مالی بلاتکلیف بودند که با انعقاد این قرارداد، قرار شد بنیاد مسکن زمین را جانمایی و تسطیح نماید و زیرساخت ها را انجام دهد تا ما بتوانیم با تفاهم با مردم این روستا، بحث جابجایی را انجام دهیم تا شاهد مرتفع شدن مشکلات مردم روستای فرهاد باشیم.

 

مدیریت مخازن و مدیریت خشکسالی در سال جاری

مهندس پوراحمد مدیریت مخازن و مدیریت خشکسالی در سال جاری را از اهمیت بسیار ویژه ای برشمرد و افزود: در دو سال گذشته به صورت پیاپی خشکترین سالهای نیم قرن گذشته را در استان ایلام تجربه کردیم و سال آبی جاری نیز جزو خشک ترین استانها و در صدر جدول استان‌های خشک قرار گرفتیم.

وی ادامه داد: همین مهم، یک مدیریت منسجم نیاز داشت تا این خشکسالی و بی آبی به مردم تحمیل نشود که خوشبختانه تا الان با حول و قوه الهی توانسته ایم این بحران را مدیریت نماییم به طوری که استفاده از نشت آب سد هم یکی از راهکارهایی بود که انجام دادیم و به جای اینکه تمام آب مورد نیاز را از مخزن سد برداشت کنیم حدود۵۰ درصد آن را از نشت آب و چشمه های تکیه گاه ها برداشت کردیم و افت تندی که در مخزن به دلیل مصرف بالا وجود داشت بصورت ملایم درآمده و به جای اینکه هفت سانتی متر در شبانه روز افت سطح سد را شاهد باشیم به سه و نیم سانتیمتر در شبانه روز رسیده است که امیدواریم شاهد بارندگی های خوب پاییزی باشیم تا این نگرانی ها هم به طور کامل مرتفع شود.

 

تامین آب ۴۰ هزار هکتار از اراضی دشت های عباس، عین خوش و فکه

مدیرعامل آب منطقه ای استان ایلام موضوع مهم بعدی را تامین آب ۴۰ هزار هکتار از اراضی دشت های عباس، عین خوش و فکه در سال زراعی جاری عنوان نمود و تاکید کرد: این موضوع از اهمیت بسیار بالایی برخوردار بود چراکه تامین آب ۴۰ هزار هکتار از اراضی دشت های عباس، عین خوش و فکه از طریق تونل دشت عباس و سد کرخه تامین می شود که به خاطر خشکسالی‌های حوزه کرخه تراز آب دریاچه سد از تراز تونل پایین افتاد که با پیگیری های استاندار ایلام از طریق وزارت نیرو و حسن نیت وزیر محترم نیرو و دستور اکید ایشان مبنی بر اینکه تحت هر شرایطی نباید آب از تزار تونل دشت عباس پایین بیفتد خوشبختانه آب را به طور کامل و مناسب دریافت کردیم و در اختیارکشاورز قرار دادیم که کشاورزان برداشت بسیار خوبی داشتند و با توجه به شرایط پیش آمده انتظار نداشتیم که بتوانیم سال زراعی را به طور کامل تامین آب نموده و پشت سر بگذاریم که جا دارد هم از جناب آقای استاندار و هم آقای وزیر و معاون محترم ایشان در امور آب و آبفای کشور کمال تشکر و قدردانی را داشته باشم.

مهندس پوراحمد در پایان ضمن آرزوی موفقیت برای تمامی خدمتگزاران راستین به ملت، خاطرنشان ساخت: امیدواریم به گونه ای عمل نماییم که هم باعث رشد و اعتلای نظام مقدس جمهوری اسلامی و هم شاهد رضایتمندی مردم از دستاوردهای نظام و دولت کار و کرامت باشیم.

در پایان این بازدید، با برگزاری نشست خبری، مدیرعامل آب منطقه ای استان، پاسخگوی سئوالات خبرنگاران بود.

کد خبر: 1053
  تاریخ خبر : دوشنبه 7 شهریور 1401
  آخرین به‌روزرسانی : دوشنبه 7 شهریور 1401
 لیسانس حقوق
 691