جلسه انسجام بخشی با موضوع بررسی آخرین وضعیت آب شرب استان ایلام برگزار شد

جلسه انسجام بخشی با موضوع بررسی آخرین وضعیت آب شرب استان ایلام با حضور مدیران عامل، معاونین و کارشناسان آب منطقه ای و آبفای استان در محل سالن جلسات شرکت آب منطقه ای استان ایلام برگزار شد.

به گزارش روابط عمومی شرکت آب منطقه ای استان ایلام؛ مهندس علی پوراحمد مدیرعامل شرکت آب منطقه ای ایلام با اشاره به خشکسالی های سنوات اخیر و تاثیر آن بر کاهش فاحش منابع آب استان افزود : متاسفانه مدل های هواشناسی از ادامه روند خشکسالی در پائیز سال آبی آینده حکایت دارند و لذا ضمن ضرورت مدیریت منابع آب بخصوص سد مخزنی ایلام، سناریوهای مختلف تامین اضطراری آب می بایست بررسی و آمادگی لازم برای مقابله با بدترین نوع خشکسالی بایستی ایجاد شود .

رئیس شورای انسجام بخشی مدیران صنعت آب و برق استان گفت:  یکی از پتانسیلهای موجود که در صورت اضطرار باید از آن استفاده کرد، چاههای فضای سبز سطح شهر ایلام هستند که در این راستا میبایست ضمن کنترل وضعیت کمی و کیفی آنها ، مقدمات لازم جهت استفاده از این چاهها برای مواقع ضروری فراهم شود .

مهندس پوراحمد با تاکید بر لزوم مدیریت توزیع و اعمال صرفه جویی در مصارف و برداشت از سد ایلام و پایاب آن، اظهار داشت: با توجه به تداوم خشکسالی می طلبد این طرح تا زمان عبور از تنش آبی میبایست مستمراً ادامه یابد .

لازم به ذکر است در این نشست اعضا با ارائه راهکار و پیشنهاد، در خصوص مدیریت منابع و مصارف و لزوم حفظ آمادگی برای مقابله با تنش آبی تبادل نظر کردند.

کد خبر: 1057
  تاریخ خبر : یکشنبه 13 شهریور 1401
  آخرین به‌روزرسانی : یکشنبه 13 شهریور 1401
 لیسانس حقوق
 560