مهندس پوراحمد در بازدید دبیر شورای فرهنگی شرکت های آب منطقه ای شمال غرب از سقاخانه حضرت ابوالفضل العباس (ع):

با احداث کارخانه تولید آب معدنی، مشکل تامین آب معدنی تمامی مرزها برای همیشه مرتفع خواهد شد

دبیر شورای فرهنگی شرکت های آب منطقه ای شمال غرب از سقاخانه حضرت ابوالفضل العباس (ع ) در پایانه مرزی شهید حاج قاسم سلیمانی بازدید نمود. به گزارش روابط عمومی شرکت آب منطقه ای استان ایلام؛ در این بازدید که با حضور مهندس پوراحمد مدیرعامل شرکت آب منطقه ای استان ایلام صورت گرفت در خصوص بررسی چالشهای زیرساختی اربعین و ارایه راهکاری فرهنگی تبادل نظر شد. مهندس علی پوراحمد با تاکید بر گرمای هوای مهران حتی در شهریور ماه و بحث تامین یخ، گفت: حوزه وزارت نیرو حتما به یک کارخانه یخ در مهران نیاز دارد چراکه هم اکنون یخ مورد نیاز خود را با حمایت های ویژه استاندار محترم ایلام تامین می کنیم.

مدیرعامل شرکت آب منطقه ای استان ایلام با تاکید بر اینکه از لحاظ تامین زمین مشکلی نداریم افزود: شرکت آب منطقه ای استان برای احداث کارخانه یخ هیچگونه مشکلی ندارد و علاوه بر آن، امکان ساخت یخچال برای دپو بیش از 30 هزار قالب یخ را هم داریم تا مازاد تولید را در آنجا نگهداری کنیم.

وی تاکید کرد: در استان ایلام به دلیل وجود چشمه های آب معدنی امکان تولید آب معدنی وجود دارد که منتظر دریافت مجوز برای تاسیس کارخانه آب معدنی به نام شرکت آب منطقه ای هستیم و می توانیم 11 ماه برای وزارت نیرو آب معدنی تولید کنیم و یکماه برای اربعین بطوری که آب پایدار تمام شرکت های وابسته به وزارت نیرو نیز تامین می شود.

مهندس پوراحمد تصریح کرد: با اختصاص مقداری از هزینه خرید آب معدنی و تخصیص اعتبار آن به شرکت آب منطقه ای استان، توانایی تاسیس کارخانه آب معدنی را خواهیم داشت البته هدف ما درآمدزایی نیست و اگر این مهم تحقق پیدا کند یقینا هزینه های خرید آب معدنی برای وزارت نیرو و شرکت های وابسته به طور چشمگیری کاهش می یابد چراکه علاوه بر بحث خرید بحث دپو آن در انبار و سایر هزینه های جانبی نیز مرتفع می شوند.

مدیرعامل آب منطقه ای استان ایلام ادامه داد: طبق پیش بینی ها برای اربعین امسال فقط برای مرز مهران حدود 50 میلیون بطری آب معدنی نیاز بود که با احتساب سایر مرزها به رقم قابل توجهی می رسد که با تایید درخواست شرکت آب منطقه ای استان ایلام مبنی بر احداث کارخانه تولید آب معدنی، مشکل تامین آب معدنی تمامی مرزها برای همیشه مرتفع خواهیم نمود.

مهندس پوراحمد در بخش دیگری از سخنانش به اسکان خادمین در جهت کاهش تردد از پایانه مرزی به شهر مهران اشاره نمود و اظهار داشت: همچنین خواستار احداث مهمانسرا برای اسکان و استراحت خادمین به همراه سالن جلسات به اسم وزارت نیرو هستیم تا مشکل تردد خادمین آب منطقه ای، آبفا و شرکت توزیع برق برطرف شود.

وی به ساخت موکب های دایمی اشاره نمود و افزود: همچنین می توانیم بجای موکب هایی با سازه موقت از امکان احداث سازه های دایمی بهره مند شویم که همه این پیشنهادات نیازمند پیگیری و حمایت ویژه مسئولین را دارد.

دکتر احمدعلی غلام آزاد دبیر شورای فرهنگی شرکت های آب منطقه ای شمالغرب نیز در این دیدار ضمن تقدیر از نگاه ویژه مدیرعامل آب منطقه ای استان در خصوص بحث زیرساخت های اربعین قول مساعد دادند که پیگیر این ایده ها باشند.

کد خبر: 1061
  تاریخ خبر : یکشنبه 27 شهریور 1401
  آخرین به‌روزرسانی : یکشنبه 27 شهریور 1401
 لیسانس حقوق
 598