پیشرفت ۹۷ درصدی طرح تصفیه خانه آب شهرستان ایوان

مدیرعامل شرکت آب منطقه ای ایلام با اشاره به پیشرفت ۹۷ درصدی طرح تصفیه خانه آب شرب شهرستان ایوان، گفت: این طرح ظرف ۲ ماه آینده تکمیل و به بهره‌برداری می رسد.

به گزارش روابط عمومی شرکت آب منطقه ای ایلام، علی پوراحمد روز شنبه در گفت وگوی اختصاصی با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: طرح آبرسانی به شهرستان ایوان شامل بهسازی چشمه ها، ۳۲ کیلومتر خط انتقال، احداث سه فقره ایستگاه پمپاژ، سه مخزن یک هزار متر مکعبی و تصفیه خانه آب شرب با ظرفیت ۲۳۰ لیتر بر ثانیه است که در سنوات گذشته سامانه انتقال و بهسازی چشمه ها تکمیل و در مدار بهره برداری قرار دارد.

وی از پیشرفت ۹۷ درصدی تصفیه خانه آب شرب این شهرستان خبر داد و افزود: آب اندازی آزمایشی این پروژه انجام شده و در حال حاضر کار محوطه سازی راه دسترسی در حال انجام بوده که تلاش خواهیم کرد ظرف مدت ۲ ماه آینده این پروژه به بهره برداری برسد.

مدیرعامل شرکت آب منطقه ای ایلام یادآور شد: طرح آبرسانی به ایوان، تامین کننده آب شرب بلند مدت شهر ایوان و روستاهای تابعه است که با تکمیل این طرح تا افق ۱۴۲۵ کمبودی از حیث تامین آب شرب در این محدوده نخواهیم داشت.

پوراحمد تاکید کرد: طراحی این طرح متناسب با رشد جمعیت و افزایش نیاز تا افق بلند مدت انجام شده و منطبق بر جدیدترین تکنولوژی روز طراحی و با کیفیت بسیار بالا اجرا شده است.

وی اضافه کرد: در حال حاضر تنها از چشمه های ایزوله شده آب برداشت می شود و نیازی به تصفیه نیست و با یک کلر زنی ساده منطبق بر استانداردهای آب شرب است اما در درازمدت بخشی از آب رودخانه استفاده خواهد شد، علاوه بر این در بعضی از فواصل سال (زمستان و پاییز) به سبب بارندگی آب رودخانه دچار کدورت می شود که برای بهبود کیفیت آن تصفیه خانه پیش بینی و در طرح گنجانده شده است.

مدیرعامل شرکت آب منطقه ای ایلام بیان کرد: عملیات اجرایی پروژه تصفیه خانه آب ایوان سال ۱۳۹۵ آغاز و چند سال به دلیل عدم تخصیص اعتبار به طور کامل تعطیل بود که با پیگیری های بعمل آمده گشایش مالی حاصل و در مرحله تکمیل قرار دارد.

شهرستان ایوان با ۵۵ هزار نفر جمعیت در ۳۵ کیلومتری ایلام واقع است.

کد خبر: 1065
  تاریخ خبر : شنبه 23 مهر 1401
  آخرین به‌روزرسانی : شنبه 23 مهر 1401
 لیسانس حقوق
 733