جلسه حفاظت، بهره‌برداری و امور اجتماعی حوضه آبریز رودخانه‌های کرخه و مرزی غرب

به گزارش روابط عمومی شرکت آب منطقه‌ای استان ایلام؛ جلسه حفاظت، بهره‌برداری و امور اجتماعی حوضه آبریز رودخانه‌های کرخه و مرزی غرب در محل سالن جلسات شرکت آب منطقه‌ای استان برگزار شد.

در ابتدای جلسه مهندس احسان یارمحمدی معاون حفاظت، بهره‌برداری شرکت آب منطقه‌ای استان گزارشی از وضعیت سدها، منابع آب استان و میزان نزولات جوی استان درسال جاری ارائه نمود.

در ادامه مهندس محمدزاده معاون حفاظت، بهره‌برداری و امور اجتماعی حوضه آبریز رودخانه‌های کرخه و مرزی غرب، به وضعیت نگران کننده سدهای کشور اشاره نمود و گفت: با توجه به خشکسالی‌های اخیر وضعیت ذخایر آب پشت سدهای کشور، بسیار کاهش یافته به نحوی که سد کرخه که جزء سدهای بزرگ کشور می باشد نیز از این امر مستثنی نیست.

 محمدزاده تنظیم دقیق برنامه منابع و مصارف را ضروری دانست و افزود: وقتی که یک شرکت بناست برنامه منابع و مصارف آب را ببندد باید موارد مهمی مانند آب قابل برنامه‌ریزی، تخصیص ابلاغی، حجم آب موجود در سد و مصارف را در نظر بگیرد.

معاون حفاظت، بهره‌برداری و امور اجتماعی حوضه آبریز رودخانه‌های کرخه و مرزی غرب تاکید کرد: جایگزینی برای آب وجود ندارد.

وی ادامه داد: پیشانی هر شرکت آب منطقه‌ای، حوزه حفاظت و بهره‌برداری است چرا که ارتباط مستقیم با مردم دارد و در صورتی که منابع مالی و آبی تأمین باشد، هر شخصی می تواند به راحتی این منابع را مدیریت کند اما هنر یک مدیر واقعی در مواقع بحرانی و تنش‌زا نمایان می‌شود و در زمان چالش، باید مدیریت صحیح صورت بگیرد.

مهندس محمدزاده در پایان از مدیریت خشکسالی شرکت آب منطقه‌ای استان در دو سال گذشته تقدیر نمود و در پایان خاطرنشان ساخت: در چنین مواردی است که بهره‌مندی از توان و تخصص مدیران خود را به منصه ظهور می رساند بطوری که امروز شاهد مدیریت صحیح منابع و مصارف توسط شرکت آب منطقه‌ای استان ایلام هستیم.

کد خبر: 1068
  تاریخ خبر : سه‌شنبه 24 آبان 1401
  آخرین به‌روزرسانی : سه‌شنبه 24 آبان 1401
 لیسانس حقوق
 420