در بازدید استاندار ایلام از سد چناره:

پیشرفت 6 درصدی پروژه ناشی از توجه ویژه دولت به استان ایلام است

دکتر بهرام نیا استاندار ایلام، بسطامی نماینده مردم استان در مجلس شورای اسلامی، معاونین استاندار، سرپرست شرکت آب منطقه ای استان ایلام و جمعی از مدیران کل دستگاه های اجرایی استان از سد چناره بازدید نمودند.

به گزارش روابط شرکت آب منطقه ای استان ایلام؛ دکتر علیمرادی سرپرست شرکت آب منطقه استان ایلام در این بازدید ضمن ارایه گزارشی از اهداف و روند پیشرفت پروژه گفت: این سد دو منظوره بوده و برای حوزه کشاورزی و آب شرب در نظر گرفته شده است و شهرستان‌های سیروان و چرداول از این سد استفاده می‌کنند و بخشی از تامین آب شرب شهر ایلام در این پروژه دیده شده است.

وی افزود:  یک هزار و ۶۰۰ هکتار از زمین‌های چرداول از سد چناره مشروب می‌شود و در صورت بهره برداری، مشکل آب شرب سیروان، چرداول، هلیلان و ایلام برطرف می‌شود..

در ادامه دکتر بهرام نیا با تاکید بر اینکه در شهرستان چرداول افق های امیدوارکننده ای می بینیم، گفت : در نتیجه توجه دولت سیزدهم به استان شاهد پیشرفت 6 درصدی این پروژه هستیم.

وی افزود: تا کنون 43 میلیارد تومان از اعتبار مصوب این پروژه جذب که بارقه امیدی در تامین آب شرب شهرستان های چرداول، سیروان، هلیلان و شهر ایلام و همچنین مشروب نمودن 1600 هکتار از زمین های کشاورزی این منطقه است.

دکتر بهرام نیا استاندار ایلام تصریح کرد: هدف ما تسریع در جبران عقب ماندگی های زیرساختی استان است و اجرای سد چناره ظرفیتی برای کنترل سیلاب ها، تامین آب شرب، کشاورزی و صنعتی مردم منطقه است.

کد خبر: 1088
  تاریخ خبر : پنجشنبه 8 دی 1401
 لیسانس حقوق
 470