بازدید استاندار ایلام از پروژه ساماندهی چشمه آبگرم دهلران

دکترحسن بهرام نیا استاندار ایلام، معاونین، امام جمعه دهلران و جمعی از مدیران کل دستگاه های اجرایی به همراه سرپرست شرکت آب منطقه ای استان از پروژه در دست اقدام این شرکت در شهرستان دهلران بازدید نمودند.

به گزارش روابط عمومی شرکت آب منطقه ای استان ایلام؛ دکتر صادق علیمرادی سرپرست شرکت آب منطقه ای استان ضمن ارائه گزارش کاملی از میزان پیشرفت پروژه، اتمام این پروژه را باعث رونق و پیشرفت منطقه برشمرد. وی هدف از اجرای این پروژه را حذف گازهای گوگردی و رفع معضل زیست محیطی ناشی از آن برشمرد و افزود: رفع خسارات اقتصادی وارده به لوازم تاسیسات فلزی شهری و خانگی و استفاده از آب چشمه های آبگرم جهت تامین حق آبه کشاورزی جنوب شهر دهلران از دیگر اهداف این پروژه می باشد.

سرپرست شرکت آب منطقه ای استان مبلغ کل پیمان را 116 میلیارد ریال و مدت اجرای آن را 12 ماه در زمینی به مساحت 680 هکتار برشمرد و تصریح کرد: لازمه پیشرفت و بهره برداری هر پروژه ای، تزریق به موقع اعتبارات است که پروژه های اب منطقه ای استان نیز از این قاعده مستثنا نمی باشند. دکتر علیمرادی اعتبارات مورد نیاز پروژه را 200 میلیارد ریال عنوان نمود و خاطرنشان ساخت:  امید است با عنایت استاندار محترم، حمایت های نمایندگان محترم مردم استان در مجلس شورای اسلامی و فعالیت تیم های فنی مستقر در این شرکت تمامی پروژه های در دست اقدام، در موعد مقرر به بهره برداری برسند.

دکتر بهرام نیا استاندار ایلام نیز در جریان این بازدید ضمن تقدیر از عملکرد شرکت آب‌ منطقه‌ای استان با اعلام اینکه پروژه های شرکت آب منطقه ای علاوه بر تاثیرات مثبت بر استان، پروژه های ملی محسوب می شوند، تاکید کرد: در همین راستا علاوه بر اینکه از مجموعه آب منطقه ای استان انتظار رایزنی و بالا بردن قدرت چانه زنی در سطح ملی برای جذب اعتبارات لازم برای پروژه ها وجود دارد ما نیز تمام تلاش خود را برای جذب اعتبارات ملی به کار خواهیم گرفت.

استاندار ایلام خاطرنشان ساخت : علیرغم مشکلاتی که دولت با آن مواجه است اما برای این پروژه 30 میلیارد تومان تامین اعتبار شده و انتظار داریم افتتاح این پروژه در موعد مقرر طبق وعده افتتاح گردد چراکه دولت سیزدهم دولتی صادق الوعد است .

دکتر بهرام نیا تاکید کرد: ده ها سال است که مردم دهلران با این پدیده و معضل اجتماعی درگیر بوده و بر سلامت و بهداشت مردم تاثیر منفی گذاشته بود که امیدواریم در شهریورماه شاهد افتتاح پروژه باشیم.

لازم به ذکر است استاندار ایلام و هیات همراه در این بازدید از پروژه ساماندهی چشمه های آبگرم و اجرای سیستم انتقال آب به اراضی  پایین دست چشمه های آبگرم شهرستان دهلران بازدید نمودند.

کد خبر: 1122
  تاریخ خبر : پنجشنبه 7 اردیبهشت 1402
  آخرین به‌روزرسانی : پنجشنبه 7 اردیبهشت 1402
 لیسانس حقوق
 499