سرپرست شرکت آب منطقه‌ای استان ایلام:

ایلام فاقد چاه غیرمجاز است

سرپرست شرکت آب منطقه ای استان ایلام با اعلام این خبر افزود: با توجه به اهمیت منابع آب زیرزمینی، افت شدید این منابع و نیز لزوم همکاری تمامی دستگاه‌های مرتبط برای احیای این منابع استراتژیک، طرح احیا و تعادل بخشی در پانزدهمین جلسه شورای عالی آب در سال ۱۳۹۳ با ۱۵ پروژه به تصویب رسید که تعداد ۱۱ پروژه مربوط به شرکت‌های آب منطقه‌ای است.

به گزارش روابط عمومی شرکت آب منطقه‌ای استان ایلام؛ دکتر صادق علیمرادی تصریح کرد: از جمله مهم‌ترین این پروژه‌ها تقویت و استقرار اکیپ‌های گشت و بازرسی است که در حال حاضر تعداد ۱۴ اکیپ با هدف شناسایی و جلوگیری از برداشت‌های غیرمجاز منابع سطحی و زیرزمینی، در سطح استان فعال است.

وی تاکید کرد: شرکت آب منطقه‌ای ایلام در سال‌های گذشته تمامی چاه‌های غیرمجاز را تعیین تکلیف کرده است، بطوریکه از سال ۹۴ تا ۱۳۹۸ تعداد ۲۲۶ چاه غیرمجاز شناسایی، پر و مسلوب المنفعه شد و از سال ۱۳۹۸ تاکنون به عنوان اولین استان در کشور بوده که فاقد چاه غیرمجاز هستیم.

سرپرست شرکت آب منطقه‌ای استان ایلام ادامه داد: نصب کنتورهای حجمی هوشمند از دیگر برنامه‌ها و اقدامات این شرکت است که در دستور کار و اولویت قرار دارد و از اهمیت بالایی برخوردار است.

علیمرادی تاکید کرد: شرکت آب منطقه‌ای از ارائه خدمت به مالکین چاه‌های فاقد کنتور مطابق مصوبه کارگروه استانی سازگاری با کم آبی خودداری می‌کند.

وی در پایان خاطرنشان ساخت: پروژه جلوگیری از اضافه برداشت چاه‌های مجاز نیز با اقداماتی از جمله تصویب عدم کشت محصولات پرآب طلب در جلسه شورای حفاظت از منابع آب استان پیگیری و  منجر به جلوگیری از کشت محصولات پرآب طلب، عدم آبفروشی به اراضی غیر، عدم توسعه سطح زیر کشت اراضی و … شده است.

کد خبر: 1147
  تاریخ خبر : پنجشنبه 22 تیر 1402
  آخرین به‌روزرسانی : پنجشنبه 22 تیر 1402
 لیسانس حقوق
 341