مدیرعامل آب منطقه ای استان ایلام خبر داد:

افزایش سطح کشت کلزا در استان با تامین به موقع آب شبکه های آبیاری و زهکشی

مدیرعامل شرکت آب منطقه ای استان ایلام گفت: با تامین به موقع آب شبکه های آبیاری و زهکشی، شاهد افزایش سطح کشت کلزا در استان هستیم.

به گزارش روابط عمومی شرکت آب منطقه ای استان ایلام؛ دکتر صادق علیمرادی با اعلام این خبر افزود: از راه‌های افزایش سطح کشت کلزا، تامین به موقع آب شبکه‌های آبیاری و زهکشی است که در این راستا استفاده از روش‌های نوین آبیاری مانند آبیاری قطره‌ای و محافظت از منابع آبی نقش بسزایی دارند.

وی با بیان اینکه تامین به موقع آب در شبکه های آبیاری و زهکشی نقش بسیار مهمی در افزایش سطح کشت محصولات دارد، تصریح کرد: رشد بهتر و بهبود عملکرد گیاهان، مقاومت به خشک‌سالی، بهبود بهره وری آب و کاهش بروز بلاست ها و آفات و .. از مهمترین اثرات تامین به موقع آب در شبکه های آبیاری و زهکشی است که می‌تواند عملکرد کشاورزی را بهبود، محصولات را افزایش و به افزایش صادرات و درآمد ارزی کشور کمک نماید .

مدیرعامل آب منطقه ای استان اظهار داشت: در همین راستا تاکنون بیش از ۸۵۰۰ هکتار از اراضی دهلران تحت کشت کلزا قرار گرفته که پیش بینی می شود یکی از ۳ شهرستان برتر کشور در کشت کلزا باشد.

لازم به ذکر است شبکه آبیاری زهکشی عین خوش-فکه در شهرستان دهلران شامل ۶۰ کیلومتر تونل و کانال است که ۳۰ هزار هکتار از اراضی کشاورزی منطقه را پوشش می دهد.

کد خبر: 1188
  تاریخ خبر : دوشنبه 24 مهر 1402
  آخرین به‌روزرسانی : دوشنبه 24 مهر 1402
 لیسانس حقوق
 192