مدیرعامل آب منطقه ای استان ایلام تاکید کرد:

نصب کنتور‌های هوشمند گام موثری در حوزه اجرای عدالت و صیانت از منابع آبی کشور

مدیرعامل شرکت آب منطقه ای استان ایلام گفت : نصب کنتور‌های هوشمند برق بر روی چاه‌های استان و پایش دقیق اطلاعات مربوط به میزان برداشت آب چاه‌ها، از برداشت‌های بی‌رویه جلوگیری و گام موثری در حوزه اجرای عدالت و صیانت از منابع آبی کشور است.

به گزارش روابط عمومی شرکت آب منطقه ای استان ایلام؛ دکترصادق علیمرادی افزود: با توجه به تاکید وزیر نیرو بر اهمیت نصب کنتور‌های هوشمند بر روی چاه‌های آب، شرکت آب منطقه ای استان ایلام با برنامه ریزی مدون،  تاکنون حدود ۷۰۰ دستگاه کنتور بر روی چاه‌های واقع در نقاط مختلف استان نصب نموده است که شامل دو نوع «هوشمند آب و برق» و «هوشمند حجمی»  هستند که قابلیت‌هایی چون برنامه‌ریزی برای دریافت حقابه از طریق کارت هوشمند، قرائت از راه دور در بسترهای مخابراتی و مدیریت مصرف آب توسط کشاورز را دارند.

علیمرادی تاکید کرد: روند نصب کنتور بر روی چاه‌ها در سراسر استان ادامه دارد و میزان برداشت آب از آبخوان‌ها توسط نرم‌افزار و ارسال اطلاعات از راه دور و همچنین مامورین ماده ۳۰ و  اکیپ های گشت و بازرسی به صورت مداوم پایش می شود.

وی با اعلام اینکه نصب کنتور هوشمند در چاه‌ها یکی از پروژه های طرح‌ احیا و تعادل‌بخشی است، ادامه داد: اجرای این طرح و توسعه نصب کنتور هوشمند در سطح استان، نیازمند همکاری و تعامل کشاورزان با شرکت آب منطقه‌ای است.

مدیرعامل آب منطقه ای استان در پایان خاطرنشان ساخت: ساز و کار ارائه خدمات شرکت آب منطقه‌ای ایلام به گونه‌ای است که بهره ‌برداران چاه‌ها تا زمانی که چاه را به کنتور مجهز نکنند قادر به دریافت خدمات نخواهند بود.

کد خبر: 1192
  تاریخ خبر : سه‌شنبه 2 آبان 1402
  آخرین به‌روزرسانی : سه‌شنبه 2 آبان 1402
 لیسانس حقوق
 262