تفاهم نامه طرح ملی دانش آموزی نجات آب ( داناب ) و پشتیبانی از کتاب انسان و محیط زیست در استان ایلام مبادله شد

تفاهم نامه همکاری طرح های گسترش سواد آبی در استان ایلام برای سال تحصیلی جاری (۰۳-۱۴۰۲) با حضور معاونین حفاظت و بهره برداری شرکت آب منطقه ای ایلام و اداره کل آموزش و پرورش استان، بصورت رسمی مبادله گردید.

به گزارش روابط عمومی شرکت آب منطقه ای استان ایلام، در نشستی که بدین منظور به میزبانی آموزش و پرورش استان برگزار گردید، دکتر احسان یارمحمدی معاون حفاظت و بهره برداری شرکت آب منطقه ای با اشاره به شرایط آبی جاری کشور و استان ایلام، تغییر در نوع نگاه ها و روش بهره برداری از منابع را ضرورتی اساسی برای مدیریت پایدار منابع آب برشمرده و تعریف و پیشبرد طرح داناب و خلق کتاب انسان و محیط زیست را نشانه بروز این تغییر در فضای اجتماعی و مدیریتی کشور دانست. یارمحمدی با اشاره به ابعاد اجتماعی مصرف آب، بدمصرفی آب را از منظر رفتاری مشابه بد اخلاقی دانست و بر لزوم فراگیرشدن قبح اخلاقی تخلفات آبی تاکید نمود.

معاون حفاظت و بهره برداری شرکت آب منطقه ای ایلام بیان کرد: پذیرش عمومی واقعیت کم آبی در کشور یکی از دستاوردهای اصلی بخش آبی بوده که طرح سازگاری با کم آبی در همین راستا به دنبال تبیین راهکارهای عملی برای پیاده سازی روش های متناسب با اقلیم و واقعیت های جاری کشور در بخش آب نمودار گردید.

وی در پایان به بین بخشی بودن موضوع آب پرداخته و اشاره کرد: وزارت نیرو به این باور رسیده است که به تنهایی نمی تواند موضوع آب را مدیریت کند و در این زمینه نیازمند تعامل و همکاری سایر بخش ها بویژه نظام آموزش و پرورش رسمی کشورست.

در ادامه نشست دکتر بسطامی معاون آموزش متوسطه اداره کل آموزش و پرورش ایلام ورود و تمرکز بر آموزش های سواد آبی برای دانش آموزان را از دو منظر ممتاز بر شمرد.

بسطامی، جایگاه آینده سازی دانش آموزان را اولین امتیاز تمرکز بر قشر کودک و نوجوان عنوان کرد و در کنار آن، فراگیری جمعیت دانش آموزی در استان را بستری ویژه برای گسترش سواد آبی بر شمرد. وی با اشاره به جمعیت ۱۱۳۰۰۰ نفری دانش آموزی و ۱۳۰۰۰ معلمان فعال در استان،‌با لحاظ حساب خانواری؛ مخاطب طرح داناب را کل ساکنان استان عنوان کرد و بر ضرورت اصلاح رفتارها و بینش های مصرف آب تاکید کرد.

معاون متوسطه اداره کل آموزش و پرورش ایلام، کلید سواد آبی را تغییر در نوع نگاه و مصارف آب بیان کردو افزود: برگزاری بازدید از تاسیسات و سازه های آبی استان، راهبردی مناسب در این راستا می باشد.

در پایان جلسه، مشاور طرح ضمن ارائه گزارشی از دستاوردهای اجرای طرح در سال تحصیلی گذشته، به برنامه های تعریف شده و نوآوری های آموزشی جدید برای اجرای طرح در سال تحصیلی جاری پرداخت.

کد خبر: 1217
  تاریخ خبر : سه‌شنبه 12 دی 1402
  آخرین به‌روزرسانی : سه‌شنبه 12 دی 1402
 لیسانس حقوق
 284