با حضور استاندار ایلام؛

پروژه ساماندهی چشمه آبگرم دهلران افتتاح شد

پروژه ساماندهی چشمه آبگرم دهلران به عنوانی یکی از مطالبات بحق مردم دهلران با حضور استاندار ایلام، فرماندار ویژه دهلران، امام جمعه دهلران و جمعی از مدیران محلی افتتاح شد.

 

به گزارش روابط عمومی شرکت آب منطقه ای استان ایلام؛ دکتر صادق علیمرادی مدیرعامل شرکت آب منطقه ای استان در این مراسم ضمن ارائه گزارش کاملی از روند اجرای پروژه، افتتاح این پروژه را باعث رونق و پیشرفت منطقه برشمرد.

وی ضمن گرامیداشت یاد و خاطره شهید جمهور و هیات همراه، اهتمام دولت سیزدهم در خدمت رسانی به مردم را از ویژگی های این دولت برشمرد و افزود: طبق فرموده شهید جمهور در نظام اداری کشور، بر پایه عدالت پروژه ها تعریف و اجرا شده اند که امروز نیز در همین راستا شاهد افتتاح پروژه ای هستیم که سالیان متمادی مردم این شهرستان از عدم اجرای آن گلایه مند بودند.

دکتر علیمرادی هدف از اجرای این پروژه را کاهش انتشار گازهای گوگردی و رفع معضل زیست محیطی ناشی از آن دانست و اظهار داشت: رفع خسارات اقتصادی وارده به لوازم و تاسیسات فلزی شهری و خانگی و استفاده از آب چشمه های آبگرم جهت تامین حق آبه کشاورزی ۵۰۰  هکتار از اراضی کشاورزی پایین دست شهر دهلران از دیگر اهداف اجرای این پروژه بود.

وی اعتبارات اجرای پروژه را ۵۱۰میلیارد ریال  از محل تامین اعتبارات استانی عنوان نمود و خاطرنشان ساخت: این پروژه شامل ۲ فاز گوگردزدایی و انتقال آب کشاورزی با طول لوله گذاری ۶۲۲۶ مترطول است.

دکتر بهرام نیا استاندار ایلام نیز در جریان این بازدید ضمن تقدیر از عملکرد شرکت آب‌ منطقه‌ای استان با اعلام اینکه پروژه های شرکت آب منطقه ای علاوه بر تاثیرات مثبت بر استان، پروژه های ملی محسوب می شوند، تاکید کرد: در همین راستا علاوه بر اینکه از مجموعه آب منطقه ای استان انتظار رایزنی و بالا بردن قدرت چانه زنی در سطح ملی برای جذب اعتبارات لازم برای پروژه ها وجود دارد ما نیز تمام تلاش خود را برای جذب اعتبارات ملی به کار خواهیم گرفت.

استاندار ایلام خاطرنشان ساخت : علیرغم مشکلاتی که دولت با آن مواجه بود اما برای این پروژه ۵۱ میلیارد تومان تامین اعتبار شده و طبق وعده داده شده امروز شاهد افتتاح این پروژه در موعد مقرر هستیم چراکه دولت سیزدهم دولتی صادق الوعد است .

دکتر بهرام نیا تاکید کرد: ده ها سال است که مردم دهلران با این پدیده و معضل اجتماعی درگیر بوده و بر سلامت و بهداشت مردم تاثیر منفی گذاشته بود که افتتاح این پروژه بیانگر مردمی بودن دولت سیزدهم است.لازم به ذکر است چشمه‌های آبگرم دهلران به عنوان مجموعه ای توریستی درمانی و پدیده ای چشم نواز و کم نظیر در ۶ کیلومتری شمال شهر دهلران و در دامنه ارتفاعات سیاه کوه واقع شده که در طول سال بیش از ۵۰ هزار نفر از آبگرم بازدید می کنند.

کد خبر: 1304
  تاریخ خبر : سه‌شنبه 12 تیر 1403
  آخرین به‌روزرسانی : سه‌شنبه 12 تیر 1403
 روابط عمومی
 186