نشست خبری مدیر عامل شرکت آب منطقه ای ایلام با اصحاب رسانه - دی ماه 98

مدیر عامل شرکت آب منطقه ای ایلام گفت: 2 طرح بزرگ شبکه آبیاری و زهکشی فکه دهلران و آبگیری سد مخزنی گلال ایلام در سفر پیش روی رئیس جمهوری به استان افتتاح و مورد بهره برداری قرار خواهد گرفت.

به گزارش روابط عمومی شرکت آب منطقه ای استان ایلام؛ مهندس علی پور احمد در نشست خبری با اصحاب رسانه استان ایلام افزود: در این سفر پروژه آبیاری و زهکشی فکه شهرستان دهلران به مساحت 2 هزار و 200 هکتار و طول 39 کیلومتر با سرمایه گذاری ارزی 50 میلیون یورویی  و سه هزار میلیارد ریال از محل اعتبارهای دولتی به بهره برداری خواهد رسید.

وی افتتاح پروژه آبیاری سد مخزنی گلال با سرمایه گذاری 2000 میلیارد ریالی را از دیگرپروژ های مهم در جریان سفر ریاست جمهوری به استان برشمردو تصریح کرد: ظرفیت سرریز سد مخزنی گلال 890 مترمکعب در ثانیه با حجم 19.35 میلیون متر مکعب در رقم نرمال و متوسط حجم تنظیم سالیانه 14.3 میلیون متر مکعب است.

مدیر عامل شرکت آب منطقه ای یاد آور شد: هم اکنون آب پتروشیمی ایلام از آب شرب تامین میشود که با بهره برداری از سد گلال کمبود آب شرب مردم این استان مرتفع خواهد شد.

به گفته پوراحمد با بهره برداری از سد مخزنی گلال، امکان تنظیم آب سطحی این رودخانه به میزان 14.3 میلیون متر مکعب در سال را برای تامین نیاز های مجتمع  پتروشیمی  میسر می سازد. وی به برداشت هشت میلیارددلار از صندوق توسعه ملی با موافقت رهبری اشاره نمود و خاطر نشان ساخت: در سال 92 تقریباً تمامی طرح های توسعه ای استان در این حوزه به دلیل نبود اعتبارتعطیل شده بودندکه با درخواست رئیس محترم جمهور و موافقت رهبر معظم انقلاب، اعتباری افزون بر هشت میلیارد دلار از محل صندوق توسعه ملی برداشت و حرکت عظیمی در اجرای پروژه ها آغاز شد.مدیر عامل شرکت آب منطقه ای ایلام با اشاره به سرمایه گذاری چهار هزار میلیارد تومانی دولت تدبیر و امید در بخش آب در استان اشاره کرد و افزود: سد و شبکه دویرج دهلران، سد و شبکه آبیاری کنگیر ایوان، کانال اصلی شبکه آبیاری و زهکشی عین خوش و طرح آبرسانی آب شرب به ایوان از جمله پروژه های افتتاحی در این مدت است. پور احمد با اشاره به افزایش دو برابری سطح شبکه های مدرن آبیاری و زهکشی استان، تاکید کرد: تا پایان سال 92 سطح شبکه های مدرن آبیاری و زهکشی استان 44 هزار هکتار بود که این میزان در دولت تدبیر و امیدبه 84 هزار هکتار رسیده است. به گفته وی با تکمیل برنامه های در دست اقدام شرکت آب منطقه ای استان ایلام این میزان از شبکه های آبیاری و زهکشی به حدود 130 هزار هکتار تا پایان دولت دوازدهم خواهد رسید. مدیر عامل شرکت آب منطقه ای ایلام در بخش دیگری از از سخنانش در خصوص اجرای عملیات ساخت سد درایلام اظهار داشت: درحال حاضرسه سد دویرج دهلران برای استفاده در بخش کشاورزی، سد چم گردلان جهت تامین آب شرب شهر ایلام و سد کنگیر ایوان نیز برای استفاده در بخش کشاورزی استان فعال است. وی اضافه کرد: علاوه بر این سدها، 3 سد دیگر شامل میمه، سیکان و کنچانچم در دست احداث است و 2 سد چناره و گدار خوش نیز در آینده اجرایی خواهند شد. مهندس پور احمد در پایان سخنانش خاطر نشان ساخت: تنها 17 چاه غیر مجاز آب در ایلام موجود است و استان ایلام دراین زمینه رتبه نخست در کشور را دارد و این بیانگر قانونمند بودن مردم استان است که جای تحسین دارد.

کد خبر: 822
  تاریخ خبر : چهارشنبه 11 دی 1398
  آخرین به‌روزرسانی : یکشنبه 15 دی 1398
 لیسانس حقوق
 609