آیین افتتاح سد شهدای ایلام (گلال) ، کانال اصلی و شبکه آبیاری و زهکشی دشت فکه بصورت ویدئو کنفرانس

دکتر روحانی : امروز هرچه داریم در سایه تلاش ملت بزرگ ایران و کارگران عزیز است

به گزارش روابط عمومی شرکت آب منطقه ای ایلام، چند طرح ملی در حوزه صنعت آب وزارت نیرو در ادامه پویش هر هفته الف – ب- ایران در استان ایلام توسط ریاست محترم جمهوری و وزیرنیرو، با حضور مهندس تقی زاده خامسی معاون وزیردر امورآب و آبفای کشور، مهندس محمد حاج رسولیها مدیرعامل شرکت مدیریت منابع آب ایران ومدیران سیاسی ارشد استان و مهندس پور احمد مدیرعامل شرکت آب منطقه ای ایلام بصورت ویدئوکنفرانس افتتاح و مورد بهره برداری گرفت.

در دومین هفته ازپویش هر هفته الف- ب – ایران در سال 1399 سد مخزنی شهدای ایلام (گلال) بعنوان چهلمین سد ساخته شده در دولت تدبیر و امید افتتاح شد.

دکتر اردکانیان وزیر نیرو در این مراسم با اشاره از آیاتی ازکلام الله  مجید گفت : آب به انداره کافی وجود دارد اما اگر در این زمینه مشکلی هست ناشی از مصرف کردن انسانها می باشد .وی افزود فعل و انفعالاتی که منجر به خشکسالی ها شده است ریشه در رفتار و عملکرد انسان دارد.وزیرنیرو با تاکید بر خشکسالی سال آبی 97-96 اظهار داشت: در آن سال دشمنان نظام و انقلاب تاب آوری مردم را هدف قرار داده بودند که بفضل الهی شکست خوردند.

دکتر اردکانیان به واردات محصولات پر آب براشاره کرد و تصریح نمود : با واردات این محصولات میتوان از مصرف بی رویه آب جلوگیری کرد.

وزیر نیرو در خصوص نهضت سد سازی در کشور اظهار داشت : در دولت تدبیر و امید تاکنون 40 سد افتتاح گردیده است که تا پایان این دولت به 52 سد خواهیم رسیدواین بیانگر افتتاح هر دوماه یک سد در این دولت می باشد.در ادامه مهندس محمد حاج رسولیها مدیر عامل شرکت مدیرت منابع آب کشور گفت : امروز شاهد افتتاح یکی از طرح های آب  باعنایت ویژه مقام معظم رهبری و تدبیر دولت – تدبیر و امید- در استان مرزی ایلام هستیم .وی افزود : این سد در فاصله 35 کیلومتری غرب ایلام و از نوع خاکی با هسته رسی و با حجم مخزن 20 میلیون متر مکعب است.مهندس حاج رسولیها  ادامه داد : با افتتاح این سد 8/12 میلیون متر مکعب آب مورد نیازصنایع این منطقه را تامین و باعث تسکین سیلاب های منطقه می شود .وی با بیان اینکه تاکنون 130 میلیارد تومان برای ساخت این سد هزینه شده است تصریح کرد: در بودجه سال 99 نیز 100 میلیارد تومان درنظر گرفته شده است.

دکتر حسن روحانی ریاست محترم جمهوری دراین مراسم ضمن تبریک روز کارگر گفت: امروز هرچه داریم در سایه تلاش ملت بزرگ ایران و کارگران عزیز است.دکتر روحانی در ادامه با طرح چندین سئوال، از روند ساخت ونحوه سرمایه گذاری این پروژه مطلع گردید.

رئیس جمهور قبل از دستور افتتاح این پروژه تاکید کرد : مردم ایران باید بدانند که سد سازی هم برای آب شرب، هم آب کشاورزی و هم صنایع مهم است. در ادامه با دستور ریاست محترم جمهوری این پروژه ملی افتتاح گردید.

در ادامه مجدداً از طریق ویدئو کنفرانس با آب پخش شبکه آبیاری و زهکشی دشت فکه ارتباط برقرار و  آقای مهندس تقی زاده خامسی معاون وزیر در امور آب و آبفا کشور، ضمن اشاره به مجاهدت های مردم ایلام در دوران دفاع مقدس ، گزارشی از مشخصات طرح و تاثیرات این طرح دراشتغال زایی و رونق کشاورزی در منطقه محروم و مرزی ارائه و با دستور ریاست محترم جمهور این طرح بزرگ و مهم نیز افتتاح گردید.

دراین مراسم آقای مهندس سلیمانی دشتکی استاندار ایلام، بر تلاش های موثر وزارت نیرو در بخش آب استان تاکید و افزودند: خوشبختانه با تلاش پرسنل زحمتکش وزارت نیرو کلیه مصوبات دور اول سفر ریاست محترم جمهوری به استان ایلام اجرایی گردیده است.    

کد خبر: 859
  تاریخ خبر : پنجشنبه 11 اردیبهشت 1399
  آخرین به‌روزرسانی : پنجشنبه 11 اردیبهشت 1399
 لیسانس حقوق
 725