عامل آب منطقه ای ایلام تاکید کرد: عمل به مصوبات کارگروه های ملی و استانی سازگار با کم آبی راه حل عبور از تنشهای حاصل ازخشکسالی و بی آبی است.

به گزارش روابط عمومی شرکت آب منطقه ای ایلام، مهندس پوراحمد با تاکید بر اینکه در بحث تامین آب شرب مرکز استان مشکلی نداریم افزود: سد مخزنی ایلام که حدود 65 درصد ازآب شرب شهرایلام را تامین می کند تاپایان خردادماه در حال سرریز بود و هم اکنون در بهترین شرایط کمی و کیفی قرار دارد.

آقای پور احمد ادامه داد : ما از حیث تامین کمبود نداریم اما در بحث توان انتقال و تصفیه آب با محدودیت مواجه هستیم.

ایشان اضافه کرد: راه برون رفت ازقطعی مکرر و جیره بندی آب عمل به مصوبات کارگروه ملی و استانی سازگاری با کم آبی است .

مدیر عامل شرکت آب منطقه ای ایلام تصریح کرد: ما در سطح شهر با مشکلاتی مواجه هستیم، منجمله مصرف بالای فضای سبز که در کارگروه استانی سازگاری با کم آبی مصوب شد شهرداری ایلام موظف است؛ نسبت به کاهش سطوح فضای سبز، تغییر روش آبیاری از سنتی به مدرن، جدا سازی آب فضای سبز از آب شرب و استفاده از پسماند تصفیه خانه و قنوات موجود اقدام نمایدکه با این اقدامات حدود 200 لیتر برثانیه از مصرف آب شرب کاهش می یابد و همین مقدار صرفه جویی بخش زیادی از کمبودها و مشکلات را مرتفع می نماید.

وی افزود: سالانه حدود 20 میلیون متر مکعب آب از سد ایلام برای مصارف شرب و بهداشت به شهر ایلام پمپاژ می شود که با احتساب آب چشمه های گل گل و چاهای شرب که به آب تحویلی اضافه می شوند خیلی بیشتر از استاندارد سرانه مصرفی است.

آقای پور احمد درپایان از هم استانیهای عزیز درخواست داشت کمافی السابق صرفه جویی و مصرف بهینه را مد نظر قرار دهند.   

کد خبر: 896
  تاریخ خبر : یکشنبه 26 مرداد 1399
  آخرین به‌روزرسانی : یکشنبه 26 مرداد 1399
 لیسانس حقوق
 516