مدیرعامل شرکت آب منطقه ای ایلام گفت:

برای تکمیل سد سیکان “دره شهر” ۸۵۰ میلیارد تومان اعتبار نیاز است.

به گزارش روابط عمومی شرکت آب منطقه ای ایلام، علی پور احمد در گفتگو با خبرنگار پایگاه خبری راسان خبر در ایلام، اظهار کرد: برای سال جاری مبلغ ۳۵۰ میلیارد تومان اعتبار برای ادامه عملیات اجرایی این سد پیشنهاد داده شد اما از این میزان صرفا مبلغ ۲۶ میلیارد تومان در قانون بودجه سال جاری پیش بینی شده است که به هیچ وجه قابل مقایسه با نیاز واقعی طرح نیست.

وی افزود: از این اعتبار اندک تاکنون هیچگونه وجهی اختصاص داده نشده است.

مدیرعامل آب منطقه ای ایلام گفت: این سد واقع در منطقه فرهادآباد شهرستان دره شهر و  با هدف تامین آب شرب دراز مدت شهرستانهای آبدانان، دره شهر و بدره و همچنین آب کشاورزی و صنعت دره شهر در حال احداث است.

وی ادامه داد: پیشرفت فیزیکی سد در حال حاضر ۲۵ درصد است و سرعت بخشیدن به روند اجرای سد مستلزم تزریق اعتبار و پرداخت مطالبات پیمانکار خواهد بود.

پوراحمد در خصوص تملک روستا و اراضی موجود در مخزن سد نیز بیان داشت: بیش از ۹۸ درصد اراضی کشاورزی در محدوده دریاچه سد تملک گردیده و لیکن تملک منازل مسکونی نیازمند تامین اعتبار است که به جد در حال پیگیری هستیم.

مدیرعامل آب منطقه ای ایلام اظهار کرد: اجرای این طرح هیچگونه محدودیتی برای تامین زیرساخت ها ایجاد نکرده و دستگاه های متولی مجاز به ارائه هر گونه خدمتی به اهالی روستای مذکور هستند و در این خصوص مکاتبات لازم بعمل آمده است.

کد خبر: 954
  تاریخ خبر : سه‌شنبه 4 خرداد 1400
  آخرین به‌روزرسانی : سه‌شنبه 4 خرداد 1400
 لیسانس حقوق
 1128