طی مراسمی صورت گرفت؛

دیدار چهره به چهره مدیر عامل شرکت آب منطقه ای ایلام با کشاورزان شهرستان دهلران

به گزارش روابط عمومی شرکت آب منطقه ای ایلام، مهندس علی پور احمد مدیر عامل شرکت آب منطقه ای ایلام با کشاورزان شهرستان دهلران دیدار نمود.

در این دیدار که باحضورامام جمعه محترم شهرستان،فرمانده سپاه و مقامات محلی در بخش موسیان برگزار گردید، مدیر عامل شرکت آب منطقه ای ضمن تشریح دست آوردهای نظام درحوزه شهرستان دهلران، افزود: در بخش تامین آب و اجرای شبکه های آبیاری و زهکشی، خدمات ارزنده ای درسطح شهرستان توسط وزارت نیرو انجام شده که از مهمترین این طرح ها میتوان به طرح بزرگ شبکه آبیاری و زهکشی دشت های عباس، عین خوش و فکه به مساحت 53000 هکتار، احداث سد مخزنی دویرج و شبکه آبیاری و زهکشی آن بمساحت 11000 هکتاراشاره نمود و همچنین طرح های عظیمی منجمله سد و شبکه آبیاری و زهکشی میمه و همچنین سامانه بزرگ گرمسیری در دست اجرا می باشد.

در ادامه مهندس پور احمد با تشریح شرایط خشکسالی حاکم بر استان و کاهش منابع آب ناشی از کاهش بارشها در فصل زراعی جاری، به لزوم رعایت الگوی مصرف واعمال صرفه جویی در بخش کشاورزی، لزوم پرهیز از کشت محصولات پر آب بر و اجتناب از برداشت از محل سفره های زیرزمینی تاکید نمود.

در این دیدار آقای پور احمد با تاکید بر لزوم نصب کنتورحجمی هوشمند بروی چاه های کشاورزی جهت کنترل برداشت آب و حفظ آبخوانها، تصریح کرد : مجموعه اقدامات پیشگیرانه و همچنین طرح تعادل بخشی به منظور صیانت از منابع آبی است و در نهایت عواید ناشی از آن به کشاورزان و بهره برداران برخواهد گشت. گفتنی است مدیر عامل شرکت آب منطقه ای ایلام به سئوالات کشاورزان  و نقطه نظرات ابرازی از سوی آنان پاسخ داد.

کد خبر: 955
  تاریخ خبر : چهارشنبه 5 خرداد 1400
  آخرین به‌روزرسانی : چهارشنبه 5 خرداد 1400
 لیسانس حقوق
 1755