240 حلقه چاه غیر مجاز در ایلام شناسایی و مسدود شد

به گزارش روابط عمومی شرکت آب منطقه ای ایلام، علی پوراحمد مدیر عامل شرکت آب منطقه ای؛ اظهار داشت: با رشد جمعیت و افزایش نیاز به تولید غذا به تبع آن برداشت از منابع آبی بیشتر شده است، همچنین با رشد تکنولوژی، این برداشت ها از منابع آب بخصوص منابع آب زیر زمینی که قبلا به با دست و یا با وسایل ابتدایی انجام میشد به صورت تصاعدی افزایش یافته و خسارت بسیار زیادی به منابع آبی کشور وارد نموده است.

وی افزود: با توجه به محدود بودن منابع آبی بایستی جهت جلوگیری ازنابود شدن این منبع استراتژیک، هزینه ها که همان برداشت ها از منابع آبی می باشد را کاهش داد.

مدیرعامل شرکت آب منطقه استان ایلام گفت: یکی از پروژه ها طرح احیا و تعادل بخشی جلوگیری از حفر و توسعه چاه های غیر مجاز در سطح دشت های کشور است. برداشت بی رویه از منابع آب زیر زمینی علاوه بر کاهش سطح ایستابی منابع آب و در نهایت خشک شدن دشت ها ، باعث فرونشست زمین در استان های کشور شده است.

وی عنوان کرد: خوشبختانه تاکنون فرونشستی در گستره استان ایلام که ناشی از افت سطح آب زیرزمینی باشد مشاهده نشده است ولیکن چنانچه از آبخوانها مراقبت نشود و بی رویه مصرف کنیم ، ما هم از این بلیه مصون نخواهیم بود.

پوراحمد یادآور شد: در سنوات اخیر ۲۴٠ حلقه چاه غیر مجاز در سطح استان شناسایی و مسدود شده و ایلام تنها استانی است که در وضعیت فعلی فاقد چاه عمیق غیر مجاز می باشد.

کد خبر: 991
  تاریخ خبر : سه‌شنبه 23 آذر 1400
  آخرین به‌روزرسانی : سه‌شنبه 23 آذر 1400
 لیسانس حقوق
 970