جلسه شورای حفاظت از منابع آب شهرستان ایلام برگزار شد

به گزارش روابط عمومی شرکت آب منطقه ای ایلام، جلسه شورای حفاظت از منابع آب شهرستان ایلام با حضور علی پور احمد مدیر عامل شرکت آب منطقه ای ایلام، مهندس جوهری زرنه فرماندار شهرستان ایلام و سایر اعضای شورای حفاظت در سالن جلسات فرمانداری شهرستان ایلام برگزار شد.

 مهندس علی پوراحمد مدیر عامل شرکت آب منطقه ای ایلام، ضمن ارائه گزارشی از وضعیت منابع آب استان و اشاره به خشکسالی های سنوات اخیر و کاهش شدید منابع آب استان گفت : مسئله آب به مهمترین مباحث روز کشور تبدیل شده و ضرورت دارد همه دستگاه های ذیربط به وظایف خود درقبال این مبحث فوق العاده مهم عمل نمایند.

 پوراحمد افزود: جلسات مستمری در خصوص حفاظت از منابع آب استان در سطوح مختلف برگزار شده است و ضروریست همه ذیمدخلان به مصوبات جلسات پایبند باشند و گزارش عملکرد دستگاه متبوع خود را به دبیرخانه شورا منعکس نمایند.

ایشان بیان داشت : از جمله این مصوبات جدا سازی آب فضای سبز از شرب، جایگزین کردن پساب تصفیه خانه فاضلاب به آب شرب و همچنین بازچرخانی آب در مصارف صنعتی است که تاکنون اقدام موثری در این رابطه صورت نگرفته است.

مدیر عامل آب منطقه ای افزود: مقرر شده بود که شهرداری ایلام از آب قنوات سطح شهر ایلام برای آبیاری فضای سبز استفاده کند و این منبع آبی جایگزین آب شرب مصرفی شود که تاکنون این مهم اتفاق نیفتاده و ضروریست در این خصوص تسریع شود.

وی با بیان اینکه استفاده از سیستم آبیاری نوین در فضای سبز توسط شهرداری ایلام اقدامی ضروریست ، افزود : با توجه به هدر رفت آب شرب در بعضی از نقاط شهر ایلام، ضروریست شهرداری ایلام ازتجهیزات مدرن و نوین آبیاری در سطح شهر استفاده نماید.

مدیر عامل شرکت آب منطقه ای ایلام با اشاره به اینکه مراقبت کمی و کیفی از سدهای استان بخصوص سد ایلام که اصلی ترین منبع تامین آب شرب مرکز استان است ، تصریح کرد: پایش مستمر حوضه سد ایلام  و جلوگیری از ورود آلاینده ها به رودخانه های منتهی به سد از ضروریات است و بخشداری و دهداری ها می بایست بیش از پیش به موضوع که با سلامت جامعه مستقیماً در ارتباط است حساسیت بیشتری نشان دهند.

در ادامه مهندس جوهری فرماندار ایلام ، از اقدامات مدیریت شرکت آب منطقه ای استان ایلام قدردانی کرد و افزود: انتظار می رود با اقدامات جهادی سایر دستگاه های عضو شورای حفاظت، منابع آب شهرستان را بهتر و شایسته تر مدیریت کنیم.

وی با بیان اینکه نباید کمبود آب در شهرستان ایلام برای  همشهریان مخاطراتی ایجادکند، تاکید کرد: در این زمینه شرکت آب منطقه ای استان در مدیریت مخازن سدها و منابع آبی استان اقدامات قابل تحسینی انجام داده که شایسته تقدیر می باشد.

کد خبر: 992
  تاریخ خبر : شنبه 27 آذر 1400
  آخرین به‌روزرسانی : شنبه 27 آذر 1400
 لیسانس حقوق
 1401