برگزاری جلسه کارگروه استانی سازگاری با کم آبی

به گزارش روابط عمومی شرکت آب منطقه ای ایلام، جلسه کارگروه استانی سازگاری با کم آبی(شورای حفاظت از منابع آب استان ) به ریاست دکتر بهرام نیا استاندار ایلام و با حضور معاون هماهنگی امور عمرانی ، رئیس سازمان مدیریت و برنامه ریزی، مدیرعامل شرکت آب منطقه ای و سایر مدیران عضو کارگروه استانی در سالن جلسات شهید رجایی استانداری برگزار گردید.

در این جلسه مهندس پوراحمد مدیرعامل شرکت آب منطقه ای استان ضمن ارائه گزارشی از وضعیت بارشهای سال آبی جاری ، وضعیت کلی منابع آب استان ، حجم مخازن سدها و مقایسه با سنوات قبل، گفت : مقدار بارشها در سال آبی جاری ۴۳ درصد نسبت به دراز مدت و ۴۱ درصد نسبت به سال گذشته کاهش نشان می دهد . پوراحمد افزود : سطح سفره آب های زیرزمینی در حال افت است و آبدهی رودخانه های استان تا ۸۰ درصد کاهش یافته و این موضوع وضعیت مخازن سدها را در شرایط نگران کننده ای قرار داده است .

مدیرعامل شرکت آب منطقه ای ضمن اعلام هشدار به بهره برداران و ذینفعان منابع آب تاکید کرد : عبور از شرایط حاد پیش رو مستلزم عمل به وظایف از سوی همه ذیمدخلان بخش آب و صرفه جویی و رعایت الگوی مصرف توسط کلیه ذینفعان و بهره برداران خواهد بود .

در ادامه گزارشی از اقدامات انجام شده توسط شرکت آب منطقه ای در راستای اجرای طرح احیا و تعادل بخشی و صیانت از منابع آب استان توسط مدیرعامل ارائه شد.

در ادامه دکتر بهرام‌نیا استاندار ایلام اقدامات انجام شده را مثبت ارزیابی نمود و گفت : همه دستگاههای اجرایی ذیربط استان باید به وظایف خود در قبال صیانت و حفاظت از  منابع آب عمل نمایند تا بتوانیم از پیک نیاز در فصول گرم سال آینده عبور نمائیم.

 وی همچنین بر ارائه الگوی کشت مناسب با اقلیم استان ، جداسازی آب شرب از فضای سبز ، استفاده از پساب تصفیه خانه ها و قنوات در بخش صنعت و فضای سبز تاکید نمود .

دکتر بهرام نیا در پایان خاطرنشان ساخت : مدول دوم تصفیه خانه فاضلاب شهر ایلام که جزو مصوبات سفر هیئت محترم دولت است هر چه سریعتر باید تکمیل و به مدار بهره برداری وارد شود تا بتوان از پساب آن در سایر مصارف مجاز استفاده کرد.

کد خبر: 1013
  تاریخ خبر : چهارشنبه 25 اسفند 1400
  آخرین به‌روزرسانی : چهارشنبه 25 اسفند 1400
 لیسانس حقوق
 866