بازدید مسئولین استان از تصفیه خانه در دست ساخت آب شرب شهر ایوان و شبکه آبیاری و زهکشی سد کنگیر

دکتر حسن بهرام نیا استاندار ایلام، دکتر سارا فلاحی نماینده مردم استان در مجلس شورای اسلامی، معاونین استاندار، امام جمعه شهرستان ایوان، مهندس پوراحمد مدیرعامل شرکت آب منطقه ای و جمعی از مدیران کل دستگاه های اجرایی استان از تصفیه خانه آب شرب شهر ایوان و شبکه آبیاری و زهکشی سد کنگیر بازدید کردند.

به گزارش روابط عمومی شرکت آب منطقه ای استان ایلام؛ استاندار ایلام در این بازدید از نزدیک در جریان روند عملیات اجرایی تصفیه خانه آب شرب ایوان و نحوه تامین و توزیع شبکه آبیاری وزهکشی دشت زرنه قرار گرفت.

دکتر بهرام نیا ضمن ابراز نگرانی از تداوم وضعیت خشکسالی در استان، گفت : امسال به سبب کاهش کم سابقه نزولات جوی، ایلام در صدر استانهای کم بارش کشور قرار گرفته است ، لذا باید قدر این آب و این ظرفیت ایجاد شده را دانست و به نحو مطلوب از آن استفاده کرد.

همچنین در این بازدید مدیرعامل شرکت آب منطقه ای استان با ارایه گزارشی از اخرین وضعیت حجم آب سد کنگیر افزود: حجم فعلی این سد در وضعیت فعلی حدود ۵۰ درصد است که نسبت به مدت مشابه سال قبل ۳۵ درصد کاهش نشان میدهد.

وی افزود : سد ، خط انتقال و شبکه اصلی آبیاری و زهکشی و ۱۳ ایستگاه پمپاژ اصلی و بین مزارع توسط شرکت آب منطقه ای احداث و در دست بهره برداریست و برای استفاده بهینه از این ظرفیت بی بدیل می بایست به سمت کاشت محصولات گلخانه ای و با راندمان بالا حرکت کنیم تا علاوه بر افزایش تولید دانش بنیان، اشتغالزایی و رونق اقتصادی منطقه را شاهد باشیم.

مهندس پوراحمد در بازدید از طرح تصفیه خانه آب ایوان ضمن ارائه گزارشی از آخرین وضعیت پیشرفت فیزیکی طرح تصریح کرد : این طرح که آب شرب درازمدت شهر ایوان و ۳۲ روستای تابعه را تا افق بلند مدت تضمین خواهد نمود جزو مصوبات سفر ریاست محترم جمهور به استان ایلام می باشد که با برنامه ریزی انجام شده و روند مطلوب فعلی تا پایان تیرماه سال جاری به بهره برداری خواهد رسید.

کد خبر: 1018
  تاریخ خبر : پنجشنبه 1 اردیبهشت 1401
  آخرین به‌روزرسانی : پنجشنبه 1 اردیبهشت 1401
 لیسانس حقوق
 755