آیین اختتامیه و تجلیل از فعالان برتر طرح داناب و گسترش سواد آبی در سال تحصیلی 1401-1400

به گزارش روابط عمومی شرکت آب منطقه ای ایلام، باحضور مهندس یارمحمدی معاون حفاظت و بهره برداری شرکت آب منطقه ای ایلام، اله وردی معاون آموزش متوسطه اداره کل آموزش و پرورش استان ایلام و مشاور طرح « داناب» آیین اختتامیه و تجلیل از فعالان برتر طرح ملی داناب و گسترش سواد آبی در سال تحصیلی 1401-1400 در دبیرستان پروین اعتصامی شهر ایلام برگزار گردید.

معاون حفاظت و بهر ه برداری شرکت آب منطقه ای ایلام در این مراسم با تشریح وضعیت منابع آب استان و بحران خشکسالی در سراسر کشور و استان ایلام، حفاظت از منابع آب را به دوصورت بیان نمود.

وی با بیان اینکه میتوان از طریق آگاهی رسانی به مردم، فرهنگ بهینه مصرف را ارتقاء داد، تصریح کرد : از مصادیق اطلاع رسانی همین طرح داناب و گسترش سواد آبی می باشد که پیامد های خوبی را در جامعه به دنبال داشته است که این مهم از طریق دانش آموزان با انتقال دانش خود به خانواده ها سواد آبی را نیز ارتقا بخشیده اند.

یارمحمدی تاکید کرد: طرح داناب استان ایلام در سطح کشور سرآمد ونمونه است و ظرفیت‌های فرهنگی و اقدامات موثری در این راستا صورت گرفته است و از این طریق بخشی از نگرانی‌های امروز در بحث تامین آب را می توان به کمک دانش آموزان مرتفع کرد.

اله وردی معاون آموزش متوسطه اداره کل آموزش و پرورش استان نیز با تشکر از اقدامات شرکت آب منطقه ای ایلام در اجرای طرح داناب و گسترش سواد آبی، اظهار کرد: ما موضوعی داریم بنام علم نافع،  که سواد آبی نمونه ای از علم نافع می باشد که با آن دانشی  به علم دانش آموزان افزوده خواهد کرد  و ما امانتدار آب برای نسل آینده خواهیم بود و باید در حفظ امانت بکوشیم.

وی ادامه داد : هر دانش‌آموز به منزله‌ی یک رسانه قوی برای فرهنگ‌سازی مدیریت بهینه مصرف آب است و از طرفی استان دارای مسئولانی دلسوز در این حوزه است که همه اینها نگرانی در مورد مشکل کم آبی را مرتفع می‌کند.

در پایان این مراسم علاوه بر تقدیر از مدارس و رابطان نمونه طرح در استان، از برترین‌های مسابقات و دست اندر کاران طرح نیز با اهدای لوح تجلیل شد.

کد خبر: 1030
  تاریخ خبر : شنبه 21 خرداد 1401
  آخرین به‌روزرسانی : شنبه 21 خرداد 1401
 لیسانس حقوق
 468