کارگاه آموزشی و هم اندیشی داناب استان ایلام با حضور رابطان طرح از سراسر استان برگزار شد.

به گزارش روابط عمومی شرکت آب منطقه ای ایلام، در راستای پیاده سازی طرح سواد آبی، روز گذشته مورخ 19 دی ماه، وبینار آموزشی طرح داناب استان ایلام برگزار شد.

در بخش آغازین این وبینار، الله وردی، معاون آموزش متوسطه اداره کل آموزش و پرورش استان ایلام با اشاره به سند تحول، طرح سواد آبی را در راستای آرمان تربیت تمام ساحتی این سند برشمرد و ظرفیت هایی نظیر برنامه بوم در مدارس متوسطه اول را بستری برای پیاده سازی آموزش های آبی برشمرد. الله وردی، با اشاره به موضوع محوری طرح در سال تحصیلی 02-1401: آب های زیرزمینی، نادیدنی را دیدنی کنیم؛ گفت: اجرای طرح داناب در راستای رسیدن به شایستگی ها و مهارت های لازم برای زندگی در دانش آموزان هستیم.

رحمتی، رئیس اداره تکنولوژی آموزشی اداره کل نیز در سخنانی، با تشریح اهمیت اجرای طرح داناب، از تمامی رابطان خواست تا به عنوان خط مقدم اجرای طرح، آگاهی های صحیح و کاربردی در زمینه حفاظت از منابع آب را به دانش آموزان منتقل کنند.

در ادامه این وبینار، پیام صوتی دکتر الماسوندی، معاون شرکت مدیریت منابع آب ایران در خصوص موضوع محوری سواد آبی در سال 02-1401، پخش گردید .

مهندس صدیقه منصوری، مجری طرح تعادل بخشی در شرکت آب منطقه ای استان ایلام، ضمن تشکر از دبیران حاضر در نشست، گفت: سال های اخیر، در استان ایلام، در اجرای طرح داناب موفقیت های ارزشمندی داشتیم و امسال نیز که تمرکز بر بحث آب های زیرزمینی است، امیدوارم بتوانیم این پیشگامی و موفقیت را ادامه دهیم. منصوری با اشاره به کانون آموزش ها در سال جاری در رابطه با آب های زیرزمینی، افزود: ایلام، استانی کوهستانی است و چشمه های متعدد، منبع تامین آب در شرب و کشاورزی است، با این وجود بسیاری از چشمه ها خشک شده یا آبدهی آن ها بشدت کاهش پیدا کرده و این چالش ها در سطح وسیعی، همه جامعه را متاثر کرده است و در این شرایط، حفظ هر یک لیتر آب برای ما مهم است.

منصوری در پایان، با تاکید بر این که ضروری است تا مفاهیم حوزه آب، به زبان دانش آموزان، مورد طرح و بحث قرار گیرد، گفت: شرکت آب منطقه ای بر خود وظیفه می داند که این آموزش ها و طرح را به طور مستمر ادامه دهد و داناب یکی از مهمترین پروژه های شرکت در زمینه تعادل بخشی و مدیریت منابع آبی است و برای رسیدن به اهداف آن، دست یاری به سوی شما دراز می کنیم.

در ادامه این وبینار، مهندس سمیعی، از مشاور آبانگاه، به ارائه تفصیلی مسائل آب در مقیاس جهانی، کشوری و استانی پرداخت و گام های پیش رو برای پیاده سازی طرح داناب را مورد تشریح قرار داد.

کد خبر: 1093
  تاریخ خبر : سه‌شنبه 20 دی 1401
  آخرین به‌روزرسانی : سه‌شنبه 20 دی 1401
 لیسانس حقوق
 368