بازدید مدیر عامل شرکت آب منطقه ای از رودخانه چرداول

به گزارش روابط عمومی شرکت آب منطقه ای ایلام، مهندس علی پور احمد مدیرعامل شرکت آب منطقه ای و آقای کریمیان فرماندار شهرستان چرداول به منظوربررسی وضعیت آبدهی رودخانه چرداول، کشت برنج در اراضی حاشیه رودخانه ازطول مسیر رودخانه چرداول بازدید نمودند. در این بازدید مدیر عامل شرکت آب منطقه ای با تاکید بر لزوم حفظ حقابه محیط زیست و حقابه بران رودخانه ، کشاورزان را بر رعایت صرفه جویی در مصرف آب باتوجه به خشکسالی و بحران آب پیش رو توصیه نمودند.

مدیر عامل شرکت آب منطقه ای ایلام در این بازدید به کاهش 50 درصدی بارندگی در سال آبی جاری نسبت به سال گذشته اشاره و افزود: کشاورزان محترم نبایستی توقع داشته باشند امسال هم آبدهی رودخانه همانند سال گذشته و سنوات نرمال باشد لذا می بایست نسبت به هشدارهای شرکت آب منطقه ای  و مصوبات کارگروه ملی و استانی سازگاری با کم آبی درخصوص عدم کشت محصولات پر آب بر بخصوص برنج و یونجه دقت نظر لازم را معمول نمایند.

آقای پور احمد تصریح کرد: عدم توجه به ظرفیت رودخانه علاوه بر خسارات جبران ناپذیر زیست محیطی، خشکیدن محصولات کشت شده را نیز به دنبال خواهد داشت.

  فرماندار چرداول نیز در این بازدید از پیگیریهای شرکت آب منطقه ای  استان و مدیریت اداره منابع آب شهرستان در راستای صیانت و حفاظت از منابع آب و برخورد قاطع با متخلفان و بهره برداران غیر مجاز از آب رودخانه قدردانی کردند.

گفتنی است در این بازدید، معاون حفاظت و بهره برداری ومدیرحقوقی شرکت آب منطقه ای، مدیر عامل شرکت را همراهی نمودند.

کد خبر: 958
  تاریخ خبر : چهارشنبه 23 تیر 1400
  آخرین به‌روزرسانی : چهارشنبه 23 تیر 1400
 لیسانس حقوق
 1660