کاهش 40 درصدی بارش در ایلام/ کشت برنج ممنوع است

به گزارش روابط عمومی شرکت آب منطقه ای ایلام، مدیرعامل آب منطقه ای استان ایلام با اشاره به کاهش ۴۰ درصدی بارش در ایلام، گفت: امسال کشت برنج در استان ممنوع است.

علی پوراحمد اظهار کرد: در سال زراعی جاری شاهد کاهش ۴۰ درصدی بارش ها نسبت به سال گذشته در استان ایلام بوده ایم.

وی گفت: آمارها از کاهش ۲۵ درصدی بارش ها نسبت به بلندمدت در استان حکایت دارد.

مدیرعامل آب منطقه ای استان ایلام با اشاره به اینکه آورد رودخانه های استان ایلام به صورت تصاعدی کاهش پیدا کرده است، گفت: مخازن سدهای استان ایلام نسبت به سال گذشته ۲۰ درصد کاهش آب نشان می دهند و این در حالیست که دبی ورودی رودخانه ها به مخازن سدها در حال حاضر نسبت به مدت مشابه سال گذشته بالای ۷۰ درصد کمتر شده است.

پوراحمد اضافه کرد: برای عبور از پیک امسال، آب منطقه ای استان با همکاری استاندار ایلام و سایر دستگاه های ذیربط اقدامات اضطراری مثل ممنوعیت کشت برنج و محصول پرآب بر تحت پوشش چاه ها و موتورتلمبه ها، قرق با شعاع دو هزار متری اطراف چاه های آب شرب و جلوگیری از کشت محصولات پرآب در اطراف این چاه ها برای حفظ آبخوان ها، محدودیت ساعات آبیاری فضای سبز، جداسازی آب فضای سبز از آب شرب شهرها و…انجام داده است.

وی گفت: جلوگیری از اضافه برداشت و همچنین حفر چاه غیرمجاز از دیگر اقدامات آب منطقه ای ایلام بوده که البته خوشبختانه استان ایلام در وضعیت فعلی دارای چاه غیرمجاز نیست.

پوراحمد افزود: عبور از شرایط خشکسالی حادث شده مستلزم عمل به وظایف از سوی همه دستگاه ها و رعایت الگوی مصرف و صرفه جویی از طرف همه بهره برداران و ذینفعان خواهد بود.

کد خبر: 956
  تاریخ خبر : شنبه 8 خرداد 1400
  آخرین به‌روزرسانی : شنبه 8 خرداد 1400
 لیسانس حقوق
 1890