مدیرعامل آب منطقه ای استان ایلام خبر داد :

اولویت بندی نیازها تنها راه برون رفت از شرایط فعلی

مدیرعامل آب منطقه ای استان ایلام گفت :مطابق مصوبات کارگروه ملی و استانی سازگاری با کم آبی آب شرب در اولویت تامین قرار دارد. به گزارش روابط عمومی شرکت آب منطقه ای استان ایلام؛ مهندس علی پوراحمد با اعلام این خبر افزود: در سدهای مخزنی که علاوه بر هدف شرب ، سایر اهداف کشاورزی و یا صنعت را نیز دارا می باشند ، در شرایط کم بارشی بی سابقه فعلی که منابع آب با کاهش چشمگیر و نگران کننده مواجه شده است، لاجرم اولویت اول ، به تامین آب شرب پایدار مراکز جمعیتی اختصاص داده شد و این اولویت بندی و اعمال محدودیتها تا حصول اطمینان از ذخیره و تامین پایدار ادامه خواهد داشت.

وی با بیان اینکه هم اکنون ۵۰ درصد از حجم مخزن سد ایلام خالی است، تاکید کرد: حدود ۳۲ میلیون مترمکعب آب در پشت سد ایلام وجود دارد که به هیچ وجه حجم مناسبی برای فصل فعلی تلقی نمی شود ، لذا از همشهریان گرامی تقاضامندیم با حساسیت بیشتری صرفه جویی و رعایت الگوی مصرف را مد نظر داشته باشند.

مهندس پوراحمد در پایان تاثیر بارشهای اخیر را ناچیز برشمرد و اظهارداشت : بالاترین میزان بارش برف در استان ده سانتی متر ثبت شده است که معادل ده میلی متر بارندگی است بنابراین این بارشها، تاثیری در ایجاد روان آب و پر شدن مخزن سد ایلام نداشته است.

کد خبر: 1006
  تاریخ خبر : شنبه 23 بهمن 1400
 لیسانس حقوق
 1003