کلنگ زنی سد گدارخوش ایلام در دهه فجر

سرپرست شرکت آب منطقه‌ای ایلام گفت: عملیات اجرایی ساخت سد مخزنی گدارخوش با قراردادی به اعتبار 2700 میلیارد تومان دهه فجر سال جاری آغاز می شود.

به گزارش روابط عمومی شرکت آب منطقه ای ایلام، صادق علیمرادی  با اشاره به اضافه شدن سد گدارخوش به پیوست قانون بودجه سال ۱۴۰۱ اظهار داشت: ردیف اجرایی برای سد مخزنی گدارخوش برقرار و به پیوست قانون بودجه سال جاری با حمایت های استاندار ایلام و پیگیری های نمایندگان مردم استان در مجلس شورای اسلامی اضافه شد و جزو نخستین طرح هایی بود که به پیوست قانون بودجه اضافه شده است.

وی بیان کرد: این طرح‌ آب کشاورزی ۶۸۰۰ هکتار از اراضی دشت مهران و صالح آباد و آب صنعت منطقه را تأمین و نقش کم نظیری در توسعه شهرستان مهران و بخش صالح آباد خواهد داشت.

سرپرست شرکت آب منطقه‌ای استان ایلام یادآور شد: در حال حاضر فرایند مناقصه این سد و برون سپاری آن انجام شده که در ایام مبارک دهه فجر شاهد کلنگ زنی و آغاز عملیات اجرایی آن خواهیم بود.

علیمرادی تاکید کرد: هدف از احداث این سد مهار و استحصال آب های سطحی و اختصاص آن به امر کشاورزی، افزایش کمی تولیدات وتوسعه کشاورزی منطقه در قالب استفاده بهینه از منابع آب و خاک، افزایش درآمد مردم منطقه و افزایش ارزش افزوده است.

کد خبر: 1097
  تاریخ خبر : چهارشنبه 5 بهمن 1401
  آخرین به‌روزرسانی : چهارشنبه 5 بهمن 1401
 لیسانس حقوق
 442