جوابیه

مدیرمحترم کانال فریادنیوز با سلام خواهشمند است در راستای تنویر افکار عمومی و مطابق با قانون مطبوعات نسبت به درج جوابیه این شرکت در خصوص مطلب منتشره از سوی آن کانال تحت عنوان « همزمان با فوت یک جوان در پشت سد سیمره » اقدام فرمایید.

مجموعه آب منطقه‌ای استان نیز هر بار از شنیدن اخبار فوت فرزندان این دیار به شدت ناراحت می شوند که در این بین خبر اخیر فوت یک جوان ناکام دیگر تالمی بر آلام مردم استان و به تبع آن شرکت آب منطقه‌ای ایلام شد؛ اما انتظاری که از رسانه‌ها، فرهیختگان و اهالی قلم و .. می رود این است که قبل از به رشته تحریر درآوردن مطالبی که نه تنها هیچ سودی به حال جامعه ندارد بلکه بسان پاشیدن نمک بر زخم می ماند و چه بسا باعث تشویش اذهان می شود، حداقل‌های اصول خبرنگاری را رعایت نمایند هر چند خبرنگاران و رسانه‌های حرفه‌ای استان به این اصول پایبند هستند و آن را مراعات می نمایند.

در حادثه فوت این جوان مرحوم ضمن ابراز همدردی با خانواده داغدارشان، ذکر چند نکته لازم می باشد:

سد سیمره تحت مدیریت شرکت آب نیرو از زیرمجموعه های وزارت نیرو اداره می‌شود و  ارتباطی با شرکت آب منطقه‌ای ندارد که در همین راستا هیچگونه واکنشی از سوی شرکت آب منطقه‌ای ایلام به مطالب سایر عزیزانی که بدون هیچ غرضی قلم‌فرسایی نموده و به درستی به دنبال حل مسئله بودند صورت نگرفت چرا که یاد بگیریم در اموری که به ما ارتباطی ندارد و به آن دانش نداریم، به هر بهانه ورود نکنیم.

زمان و میزان رهاسازی آب از سد سد سیمره که به منظور تولید انرژی برقآبی انجام می شود، به فرمانداری های شهرستان های بدره و دره شهر اعلام می گردد. همچنین اخبار مربوط به رهاسازی آب از طریق رسانه ها و فضای مجازی به اطلاع عموم رسانیده می شود.

 هر سال با شروع فصل گرما، از سوی شرکت آب منطقه‌ای استان نیز با همکاری رسانه‌های استان که به دنبال اطلاع رسانی به موقع هستند، اطلاعیه‌ها، پیام‌های هشدار، زیرنویس‌های ممنوعیت شنا در حوزه سدها، رودخانه‌هاو کانال‌های آب و .. اطلاع رسانی می شود و حتی در حریم سدها و کانال‌های آب تابلوهای شنا ممنوع نصب گردیده است که می طلبد مردم عزیز استان و گردشگران محترم برای حفظ سلامت خود و خانوادهایشان به آن توجه نمایند.

 

روابط عمومی شرکت آب منطقه ای استان ایلام

کد خبر: 1149
  تاریخ خبر : سه‌شنبه 27 تیر 1402
  آخرین به‌روزرسانی : سه‌شنبه 27 تیر 1402
 لیسانس حقوق
 339