مدیرعامل شرکت آب منطقه ای استان خبر داد :

برای تامین آب مورد نیاز کشاورزی در اراضی تحت پوشش شبکه های آبیاری در شهرستان دهلران محدودیتی نداریم

به گزارش روابط عمومی شرکت آب منطقه ای استان ایلام؛ به نقل از خبرگزاری ایرنا، دکتر صادق علیمرادی مدیریت مخازن و مدیریت خشکسالی در سال جاری را از اهمیت بسیار ویژه ای برشمرد و گفت: علیرغم بارش های خوب سال گذشته اما به دلیل اینکه در دو سال قبل از آن به صورت پیاپی خشکترین سالهای نیم قرن گذشته را در استان ایلام تجربه کردیم همین مهم، یک مدیریت منسجم نیاز داشت تا پیامدهای خشکسالی و بی آبی به مردم تحمیل نشود.

مدیرعامل آب منطقه ای ایلام اظهار داشت: مهم‌ترین راهبرد توسعه پایدار کشور در بخش کشاورزی قرار داشته و قطعاً مدیریت کردن منابع آبی در این حوزه اهمیت بالایی دارد چراکه کشاورزی علاوه بر تأمین مواد غذایی مردم کشور از عمده‌ترین فعالیت‌های اقتصادی محسوب می‌شود که لازمه پایداری آن، مدیریت منابع آبی است.

دکتر علیمرادی با اشاره به اینکه اگر از کشاورزی سنتی به کشاورزی مدرن روی آوریم همچنین الگوی کشت را به سمت محصولات کم آب طلب ببریم، تاکید کرد: اگر آبی که در بخش کشاورزی مصرف می‌شود همراه با بهینه سازی باشد و در آبیاری از روش‌های مدرن به جای سنتی استفاده شود حداقل مصرف آب را خواهیم داشت.

وی افزود: در سال جاری سد مخزنی دویرج علیرغم تخلیه بخشی از ظرفیت سد به منظور مستهلک نمودن سیلاب و جلوگیری از خسارت به مناطق پایین دست، دو بار سرریز شد و باعث گردید در تامین آب مورد نیاز کشاورزی در حوضه آبریز آن هیچگونه محدودیتی نداشته باشیم.

وی در پایان خاطرنشان ساخت: سد مخرنی دویرج با حجم مخزن ۲۰۵ میلیون متر مکعب در شهرستان دهلران به منظور تأمین آب کشاورزی و صنعت شهرستان و همچنین مهار سیلاب های رودخانه دویرج احداث شده است و در حال حاضر 94 درصد پرشدگی دارد.

کد خبر: 1156
  تاریخ خبر : دوشنبه 16 مرداد 1402
  آخرین به‌روزرسانی : دوشنبه 16 مرداد 1402
 لیسانس حقوق
 319