مدیرعامل آب منطقه‌ای ایلام خبر داد:

اهتمام دولت برای تکمیل سدهای میمه، سیکان، چناره و گدارخوش در ایلام

مدیر عامل آب منطقه‌ای ایلام گفت: در بحث خدمات‌رسانی و اجرای پروژه‌های عمرانی مشکل تامین اعتبار مورد نیاز پروژه‌ها با تمهیدات دولت سیزدهم و توجه به مناطق کمتر توسعه یافته کم‌تر شده است.

 به گزارش روابط عمومی شرکت آب منطقه ای استان ایلام به نقل از خبرگزاری ایسنا، دکتر «صادق علیمرادی » در گفت‌وگو با خبرنگارایسنا، اظهار کرد: احداث سد مخزنی «میمه» در شهرستان دهلران، سد «سیکان» در شهرستان دره‌شهر با اهداف تامین آب شرب و صنعت شهرستان‌های دره شهر، بدره و آبدانان و تنظیم حقابه اراضی پایین دست و سد «چناره» در شهرستان چرداول با هدف تامین آب دراز مدت شهرستان‌های ایلام و چرداول و تامین حقابه‌های پایین دست در دست اجرا است.

وی گفت:  احداث سد «گدارخوش» به منظور تامین آب کشاورزی و صنعت منطقه در شهرستان مهران و اجرای طرح آبرسانی به ایوان از مهمترین پروژه‌های استان ایلام است که با شروع به کار دولت سیزدهم و با حمایت‌های ویژه وزیر نیرو و با تخصیص اعتبارات مناسب در دست اجرا است.

مدیر عامل آب منطقه‌ای ایلام در خصوص مشکلات اصلی این پروژه‌ها تصریح کرد: در بحث خدمات‌رسانی و اجرای پروژه‌های عمرانی اصلی‌ترین مشکل، تامین اعتبار مورد نیاز پروژه‌ها است که خوشبختانه با تمهیدات دولت سیزدهم و توجه به مناطق کمتر توسعه یافته، کاهش مشکلات اعتباری ملموس شده که امیدواری این روند همچنان ادامه یابد.

مدیرعامل آب منطقه استان تاکید کرد: با بهره‌برداری از این پروژه‌ها، افق بسیار روشنی هم در صنعت آب و هم در بحث تامین آب شرب شهرستان‌های استان را شاهد خواهیم بود.

کد خبر: 1168
  تاریخ خبر : سه‌شنبه 31 مرداد 1402
  آخرین به‌روزرسانی : سه‌شنبه 31 مرداد 1402
 لیسانس حقوق
 318