دوره آموزشی نماز و مهدویت در شرکت آب منطقه ای استان برگزار شد

امروز چهارشنبه 2 اسفندماه دوره آموزشی نماز و مهدویت با حضور حجت الاسلام و المسلمین حاج آقای زنگنه مشاور امور فرهنگی، کارکنان شرکت آب منطقه ای استان در محل سالن اجتماعات شهدای شرکت برگزار شد.

به گزارش روابط عمومی شرکت آب منطقه ای استان ایلام؛ در این دوره یک روزه، مشاور امور فرهنگی شرکت ضمن تبریک اعیاد شعبانیه و تبریک زادروز ولادت حضرت علی اکبر(ع)، گفت : حضرت علی اکبر (ع) یکی از شهدای جوان گرانقدر در واقعه کربلا بود که در راستای صیانت نماز و دین، با شجاعت و رشادت مثال زدنی به شهادت رسید.

حجت الاسلام زنگنه با تاکید بر اینکه جوانان باید از این اسوه حسنه، الگو بگیرند، افزود: از جوانان شاغل در شرکت می خواهم از ایام جوانی غافل نبوده و با تلاش، کار و عبادت قدم در مسیر این بزرگواران بگذارند.

وی در خصوص اهمیت نماز گفت: در قران ۳۲ بار کلمات نماز و زکات باهم ذکر شده اند به این یعنی که زکات مکمل نماز بوده و نماز واجب عینی است.

وی به این حدیث امام صادق(ع)  که شفاعت ما به کسی که نماز را کوچک بشمارد نمی‌رسد. اشاره نمود و افزود :  نماز مهمترین عمل دینی است که اگر قبول درگاه خداوند عالم شود، عبادت‌های دیگر هم قبول می‌شود و اگر پذیرفته نشود اعمال دیگر هم قبول نمی‌شود.

حجت الاسلام زنگنه در بخش دیگری از سخنانش به جایگاه مهدویت در مذهب تشیع اشاره نمود و اظهار داشت: باور به مهدویت یعنی جهان به سمت خیر حرکت می کند و بر عدالت گستری و مبارزه با ظلم و فساد تاکید دارد.

لازم به ذکر است در این دوره آموزشی درباره اهمیت و جایگاه نماز و ارتباط آن با مهدویت، در خصوص ظهور و اهداف جهانی حضرت مهدی(عج)، ضرورت طرح مباحث مهدویت و مهدویت در قرآن مباحثی مطرح و همچنین در راستای عمق بخشی به مباحث مهدویت و ترویج فرهنگ انتظار و آشنایی همکاران با راههای گسترش فرهنگ نماز مطالبی ارائه شد.

کد خبر: 1239
  تاریخ خبر : چهارشنبه 2 اسفند 1402
  آخرین به‌روزرسانی : چهارشنبه 2 اسفند 1402
 لیسانس حقوق
 231