مدیرعامل شرکت آب منطقه ای استان ایلام تاکید کرد :

با ترویج فرهنگ مصرف آب، می‌توان به حفظ منابع آب و کاهش تلفات آن کمک کرد

مدیرعامل شرکت آب منطقه ای استان ایلام ضمن تبریک 13 اسفند روز ملی آب، گفت : نگاه کلّی به آیات مربوط به آب نشان می‌دهد که از بین نقش‌های آن در حیات همه موجودات زنده، بر منافع مستقیم و غیرمستقیم آب برای انسان تأکید شده است.

به گزارش روابط عمومی شرکت آب منطقه ای استان ایلام؛ دکتر صادق علیمرادی افزود: مصرف بهینه یک جایگاه رفیع در استفاده از آب و برق دارد که با ترویج فرهنگ مصرف آب، می‌توان به حفظ منابع آب و کاهش تلفات آن کمک کرد .

 نقش خانواده در شکل گیری این فرهنگ، کلیدی و با اهمیت است بنابراین فرهنگ مدیریت مصرف آب باید از خانواده ها شکل بگیرد.

وی با بیان اینکه علیرغم بارش ها پراکنده، به فضل الهی وضعیت ذخیره آب در سدهای استان خوب است، تصریح کرد: مصرف آب به عنوان یکی از مهمترین منابع طبیعی جهان، باید با احتیاط و هوشمندی بسیار بالا مدیریت شود چراکه با تغییرات آب و هوایی، رشد جمعیت و استفاده نامناسب از این نعمت الهی مواجه شده ایم و می طلبد فرهنگ مصرف آب را ترویج کرد تا از این منبع ارزشمند به نحو بهینه استفاده شود.

مدیرعامل شرکت آب منطقه ای استان، آموزش مردم در مورد روش‌های صحیح مصرف آب به منظور کاهش تلفات و افزایش بهره‌وری، تشویق به کاهش مصرف آب در فضاهای عمومی، مانند پارک‌ها، میدان‌ها و خیابان‌ها و اجرای قوانین و مقررات صحیح برای مدیریت منابع آب، مانند تعیین تعرفه‌های آب و تشویق به استفاده از سیستم‌های بازیافت آب را از مهمترین راهکارهای ترویج فرهنگ مصرف آب برشمرد.

دکتر علیمرادی در پایان خاطرنشان ساخت: با ترویج فرهنگ مصرف، می‌توان به حفظ منابع آب و کاهش تلفات آن کمک و در نتیجه شرایط زندگی جامعه را بهبود بخشید.

کد خبر: 1243
  تاریخ خبر : دوشنبه 14 اسفند 1402
  آخرین به‌روزرسانی : دوشنبه 14 اسفند 1402
 لیسانس حقوق
 89