جلسه تقدیر از اصحاب رسانه استان با موضوع تعادل بخشی

با حضور مدیرعامل و جمعی از اصحاب رسانه استان، جلسه تقدیر از اصحاب رسانه استان با موضوع تعادل بخشی برگزار شد.

به گزارش روابط عمومی شرکت آب منطقه ای استان ایلام؛ دکتر صادق علیمرادی مدیرعامل شرکت آب منطقه ای استان ایلام ضمن تبریک فرا رسیدن ماه رمضان و فرا رسیدن سال نو گزارشی از اقدامات صورت گرفته در راستای تقویت منابع آب های زیر زمینی استان ارائه نمود.

وی با بیان اینکه ایران و به تبع آن ایلام با چالش های آبی قابل توجهی مواجه است، گفت: به دلیل خشکسالی اخیر، میزان بارندگی به کمترین حد خود (حداقل بارش سالانه) در بیش از 50 سال گذشته رسیده است.

مدیرعامل آب منطقه ای استان تصریح کرد: همچنین به دلیل دمای نسبتاً بالا در فصول گرم سال، حدود نیمی از بارندگی سالانه تبخیر می شود.

دکتر علیمرادی در بخش دیگری از سخنانش به اهمیت نصب کنتورهای هوشمند آب اشاره نمود و اظهار داشت: آب یکی از مهمترین منابع زیستی در توسعه کشاورزی بوده و از نقش بسیار مهمی در این حوزه برخوردار است که متأسفانه در قرن حاضر بین توان تأمین آب و شدت تقاضا، تفاوت بسیاری هست که این مسأله بسیار بحران آفرین شده است.

وی یادآور شد: از فواید نصب کنتور هوشمند، کنترل اضافه برداشت ها از چاه های مجاز کشاورزی ست که می طلبد کشاورزان عزیز در نصب کنتور شرکت آب منطقه ای ایلام را همراهی کنند.

مدیرعامل شرکت آب منطقه ای ایلام بیان داشت: برنامه تعادل بخشی برنامه ای کامل و جامعیست که با هدف تعادل بین منابع و مصارف در سراسر کشور عملیاتی گردیده است.

وی در پایان خاطرنشان ساخت : با توجه به اینکه بیشترین میزان مصرف آب در بخش کشاورزی است می طلبد که کشاورزان گرامی با همیاری و همکاری با شرکت آب منطقه ای استان در بروزرسانی تجهیزات و پروانه بهره برداری خود اقدام نمایند.

لازم به ذکر است در پایان این جلسه با اهدای لوح از خبرنگاران استان تقدیر شد.

کد خبر: 1255
  تاریخ خبر : دوشنبه 28 اسفند 1402
  آخرین به‌روزرسانی : دوشنبه 28 اسفند 1402
 لیسانس حقوق
 161