مدیر روابط عمومی شرکت آب منطقه ای استان ایلام عنوان نمود:

تقدیر شرکت آب منطقه ای استان ایلام از صاحبان چاه های آب کشاورزی نمونه و دارای برداشت مجاز

مدیر روابط عمومی شرکت آب منطقه ای استان ایلام گفت: از صاحبان چاه های آب کشاورزی نمونه و دارای برداشت مجاز توسط شرکت آب منطقه ای استان ایلام تقدیر شد.

به گزارش روابط عمومی شرکت آب منطقه ای استان ایلام؛ عباس کردنژاد افزود: در بررسی های به عمل آمده از دو نفر از کشاورزانی که با نصب کنتور حجمی هوشمند و مطابق با پروانه بهره برداری از چاه ها آب استحصال کردند، تقدیر شد.

در حاشیه این مراسم مهندس منصوری مدیر حفاظت و بهره برداری از منابع آب شرکت آب منطقه ای استان به اهمیت نصب کنتور حجمی هوشمند اشاره نمود و اظهار داشت: برای انجام برنامه‌ریزی در حوزه کلان آب، همواره نیاز به وجود آمار و اطلاعات بیلان منابع آب بوده که با توجه به شرایط بحرانی منابع آب زیرزمینی، ضرورت اندازه‌گیری حجم واقعی آب برداشتی و کنترل آن طبق حقابه‌های مندرج در پروانه‌های بهره‌برداری، اهمیت به‌سزایی پیدا کرده است که این مهم به وسیله کنتور میسر می‌شود.

وی بر همکاری کشاورزان دارای چاه آب تاکید نمود و خاطرنشان ساخت: بر اساس بررسی ها و برآوردهایی که تاکنون انجام شده، بهره برداران ایرانی، بیشترین ذخایر آب زیرزمینی خود را استخراج کرده اند. همانگونه که می دانیم بخش کشاورزی آبهای زیرزمینی را بصورت فراوانی مصرف می کند.

مهندس منصوری تصریح کرد:  یک ابزار بسیار موثر برای مدیریت برداشت آب از سفره های زیرزمینی از چاه ها، کنتورهای حجمی هوشمند آب چاه کشاورزی است که بر اساس نتایج حاصل از مطالعات انجام شده، سبب جلوگیری از سوء مصرف مخفیانه مصرف کنندگان با توجه به سهم مصرف سالانه مقرر شده اند.

وی در پایان تاکید کرد: هم اکنون کنتورهای هوشمند چاه کشاورزی نقش پررنگ تری در کنترل و مدیریت بهره برداری از منابع آبی دارند که در نهایت می تواند قدمی کارآمد در راستای تصمیمات و شیوه های مدیریتی صحیح و مناسب از طریق جبران الگوهای نامناسب بهره برداری، حفظ منابع آب قابل دسترس، جلوگیری از بیلان آب منفی آبخوان های زیرزمینی و دامن گیر شدن شرایط تنش و بحران دایمی کمبود آب باشد.

لازم به ذکر است طی مراسمی با حضور مهندس لطفه نیا مدیر اداره منابع آب شهرستان دهلران،  مدیر حفاظت و بهره برداری از منابع آب و مدیر روابط عمومی شرکت آب منطقه ای استان از آقایان سعید کاوری زاده، پرویز محمدی با اهدای لوح، تقدیر به عمل آمد.

کد خبر: 1268
  تاریخ خبر : شنبه 1 اردیبهشت 1403
  آخرین به‌روزرسانی : شنبه 1 اردیبهشت 1403
 روابط عمومی
 112