جلسه شورای امر به معروف و نهی از منکر شرکت آب منطقه ای استان ایلام برگزار شد

با حضور مدیرعامل، مشاور امور فرهنگی، اعضای شورا، جلسه شورای امر به معروف و نهی از منکر شرکت آب منطقه ای استان ایلام برگزار شد.

به گزارش روابط عمومی شرکت آب منطقه ای استان ایلام ؛ دکتر صادق علیمرادی مدیرعامل آب منطقه ای استان در این جلسه ضمن تبریک در پیش بودن عید قربان و دهه امامت و ولایت، گفت: حرکت در مسیر انبیا و اولیا منتج به خیر دنیا و آخرت خواهد شد. وی اطاعت از ولایت فقیه را در ادامه اطاعت از اهل بیت برشمرد و افزود: این همان حرکت در مسیر آیه یا ایها الذین آمنوا اطیعوا الله واطیعوا الرسول واولی الامر منکم است.

دکتر علیمرادی ادامه داد: آغازگر دهه امامت و ولایت، دعا و مناجات سیدالشهدا در روز عرفه است و حرکت اباعبدالله الحسین(ع) برای اصلاح امت پیامبر ( ص) بود که امر به معروف و نهی از منکر همان حرکت در مسیر اصلاح جامعه است.

وی با اشاره به آیاتی از قرآن مجید که در خصوص فریضه مهم امر به معروف و نهی از منکر نازل شده اند، افزود: بر اساس نص قرآن کریم، مردان و زنان مومن به تعبیری سرپرست و اولیای یکدیگر قلمداد می شوند و لذا نسبت به یکدیگر وظیفه دارند تا دلسوزانه، همدیگر را از افتادن به ورطه های خطرناک نهی کنند و به سوی سعادت و کامیابی رهنمون شوند.

در ادامه این جلسه حجت الاسلام زنگنه مشاور فرهنگی شرکت نیز در خصوص اعیاد مبارک قربان و غدیر به ایراد سخن پرداخت.

وی گفت: رکن مهمی که در انجام فریضه الهی امر به معروف و نهی از منکر به عنوان روح کلی و پایه و اساس آن قلمداد می شود و معمولا مغفول می ماند، روح خیرخواهی و محبت در انجام این فریضه است که بر اساس کلام معصومین سلام ا... علیهم، اجمعین و بزرگان دین ما، امر به معروف و نهی از منکر از مظاهر صفات رحیمیه باری تعالی است و لذا در انجام این فریضه همواره باید اولین ملاک و نقطه اصلی حرکت ما دوستی و عشق و علاقه و محبت و مودت باشد.

 

کد خبر: 1299
  تاریخ خبر : یکشنبه 27 خرداد 1403
  آخرین به‌روزرسانی : یکشنبه 27 خرداد 1403
 روابط عمومی
 282