جلسه برنامه ریزی تامین آب کشت پاییزه سال 1404 -1403 در شبکه های آبیاری استان برگزار شد

جلسه برنامه ریزی تامین آب کشت پاییزه در شبکه های آبیاری استان با حضور دکتر صادق علیمرادی مدیرعامل آب منطقه ای، مهندس عزیزان رییس سازمان جهاد کشاورزی و معاونین شرکت آب منطقه ای و سازمان جهاد کشاورزی استان برگزار شد.

به گزارش روابط عمومی شرکت آب منطقه ای استان ایلام؛ در این جلسه دکتر علیمرادی چگونگی تامین آب کشت پاییزه در سال آبی 1404- 1403 و الزامات مصوبات استان در تامین آب را تشریح و بر اهمیت تامین آب کشت های پاییزه تاکید کرد.

وی ضمن ارائه گزارشی در مورد سدهای استان گفت: سد گلال مهم ترین تامین کننده آب صنعت پتروشیمی ایلام با 79 درصد پرشدگی و سایر سدهای استان از وضعیت مطلوبی برخوردارند.

مدیرعامل آب منطقه ای استان از آمادگی کامل سد دویرج و سد کنگیر در تامین به موقع آب کشاورزان خبر داد و تصریح کرد: الحمدالله در سال آبی گذشته میزان بارش ها مطلوب بود به گونه ای که مخازن سدهای استان از وضعیت مناسبی برخوردارند و در دو سد ایلام و ودویرج نیز شاهد سرریز از تاج سدها بودیم.

علیمرادی با بیان اینکه در تابستان امسال تامین آب 800 هکتار از اراضی تحت پوشش سد کنگیر از سوی شرکت آب منطقه ای انجام گرفته ست، بیان داشت: با برنامه ریزی های صورت گرفته، شرکت آب منطقه ای برای کشت پاییزه در سطح 58000 هکتار در شبکه های آبیاری آمادگی کامل دارد که این مهم با همراهی سازمان جهاد کشاورزی و کشاورزان عزیز می توان کشت پاییزه خوب و مطلوبی را انتظار داشت.

در ادامه این جلسه مهندس عزیزان رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان نیز ضمن تقدیر از هماهنگی بین شرکت آب منطقه ای و سازمان جهاد کشاورزی استان، گفت : به منظور جلوگیری از خسارات احتمالی به کشاورزان، اطلاع رسانی مناسب به کشاورزان در خصوص نحوه در فواصل زمانی معین ضرورت دارد.

لازم به ذکر است در ادامه این جلسه اعضا در خصوص مسایل و مشکلات تشکل های آب بران فعال در سطح شبکه های آبیاری استان، بحث و تبادل نظر شد.

 

کد خبر: 1322
  تاریخ خبر : سه‌شنبه 20 شهریور 1403
  آخرین به‌روزرسانی : سه‌شنبه 20 شهریور 1403
 روابط عمومی
 83