مدیرعامل آب منطقه ای ایلام تاکید کرد :

رعایت حقابه زیست محیطی از اولویتهای شرکت آب منطقه ای است

مدیرعامل شرکت آب منطقه ای استان ایلام گفت : رعایت حقابه زیست محیطی از اولویتهای شرکت آب منطقه ای است. به گزارش روابط عمومی شرکت آب منطقه ای ایلام، مهندس علی پوراحمد افزود : رعایت حق آبه زیست محیطی بعد از تامین آب شرب مردم، اولویت اصلی شرکت است که با توجه به خشکسالی پیش آمده بعد از تامین آب شرب رعایت حق آبه زیست محیطی جهت جلوگیری از آسیب به محیط زیست ضرورت دارد.

وی افزود : رعایت حق آبه زیست محیطی بعد از تامین آب شرب برای جلوگیری از آسیب به محیط زیست در اولویت شرکت قرار دارد و تاکنون به نحو مناسبی این مهم رعایت گردیده است و به امید خدا منبعد نیز مد نظر قرار خواهد گرفت.


مهندس پوراحمد ادامه داد : خشکسالی حادث شده، کاهش بارش ها نسبت به سال گذشته و درازمدت و به تبع آن کاهش آورد رودخانه ها و ورودی به سدها باعث شده برای برقراری تعادل بین منابع و مصارف، مدیریت صحیح مصارف را در تمامی بخشهای کشاورزی ، شرب و صنعت در دستور کار قرار دهیم.

 

مدیرعامل شرکت آب منطقه ای تصریح کرد: کاهش بارش ها در سح استان در سال جاری نسبت به سال گذشته ۴۳ درصد و نسبت به دراز مدت ۲۷ درصد بوده که به صورت تصاعدی آورد رودخانه ها را متاثر نموده است بطوریکه بعضا تا ۷۵ درصد از روانابهای ورودی به سدها کاهش یافته است.

مهندس پوراحمد در خصوص نسبت بارش و رواناب ادامه داد: در تولید و میزان رواناب، عوامل مختلفی از جمله شدت بارش ، مقدار بارش ، توپوگرافی و پوشش گیاهی حوضه و همچنین رطوبت زمین و دمای هوا موثر هستند؛ لذا در سال آبی جاری در برخی حوضه ها مانند حوضه سد گلال علیرغم بارش ۶۰ میلیمتری در ۲۴ ساعت ولی رواناب موثری حادث نشد.

وی جلوگیری از آلودگی منابع آب را مهم برشمرد و تاکید کرد : یکی از معضلات منابع آب کشور مسائل کیفی است و در این رابطه نیز بایستی اقدامات پیشگیرانه در دستور کار ذیمدخلان، مصرف کنندگان و آحاد جامعه قرار گیرد .

مدیرعامل شرکت آب منطقه ای استان ایلام در پایان خاطرنشان ساخت : مدیریت منابع آب با هدف ایجاد تعادل بین منابع و مصارف زمانی به نحو مطلوب محقق خواهد شد که همه ذینفعان و ذیمدخلان به وظایف قانونی و اخلاقی خود عمل نموده و هر کدام آب را مسئله خود بدانند و در جهت حل مشکل ان بکوشند ، درغیر اینصورت و بدون در نظر گرفتن تغییر اقلیم و کاهش منابع آب ، توسعه مصرف، معضلات را در آینده دوچندان خواهیم نمود.

کد خبر: 968
  تاریخ خبر : سه‌شنبه 23 شهریور 1400
  آخرین به‌روزرسانی : سه‌شنبه 23 شهریور 1400
 لیسانس حقوق
 929