برگزاری دوره آموزشی قانون رسیدگی به تخلفات اداری

به گزارش روابط عمومی شرکت آب منطقه ای ایلام؛ دوره آموزشی آشنایی با وظایف و اختیارات دستگاه های نظارتی و قانونی رسیدگی به تخلفات اداری در شرکت آب منطقه ای ایلام برگزار شد.

این دوره بصورت ویدئوکنفرانس درسطح سازمانی مدیر عامل، معاونین، مدیران ارشد، میانی، پایه و کارشناسان با پست های حساس به تعداد 50 نفر در مرحله اول و با رعایت کامل و دقیق دستورالعمل های بهداشتی و سایر ضوابط و مقررات مربوطه آموزشی برگزار شد.

رییس اداره هماهنگی رسیدگی و تخلفات اداری شرکت مادرتخصصی مدیریت منابع آب ایران به عنوان مدرس دوره گفت : ناامن نمودن محیط برای متخلفین، برجسته نمودن قبح تخلف اداری، افزایش هزینه ارتکاب تخلف اداری و جلوگیری از استفاده ابزاری از هیئت از دستاوردهای این دوره آموزشی است.

مهندس محمدرضا علیمرادی افزود : تخلف اداری طبق تعریف قانونی عبارت است از ارتکاب اعمال و رفتار نادرست توسط مقام مستخدم و عدم رعایت نظم و انضباط اداری که منحصر به موارد مذکور در قانون رسیدگی به تخلفات اداری می باشد و به دو دسته قصور و تقصیر تقسیم می شود .

وی انواع تخلفات اداری را بالغ بر 38 مورد برشمرد و اظهار داشت : اعمال و رفتار خلاف، نقض قوانین و مقررات، ایراد تهمت و افترا، اخاذی، اختلاس ، ترک خدمت، تکرار در تاخیر، تسامح در حفظ اموال، غیبت غیرموجه و سوءاستفاده از مقام و... مهمترین عناوین تخلفات ادارای را شامل می شوند .

لازم به ذکر است که دوره آموزشی آشنایی با وظایف و اختیارات دستگاه های نظارتی و قانون رسیدگی به تخلفات اداری ساعت 8 صبح لغایت 16 عصر در محل سالن اجتماعات شرکت برگزار شد و مهندس علیمرادی به سئوالات حاضرین پاسخ داد.

کد خبر: 977
  تاریخ خبر : دوشنبه 26 مهر 1400
  آخرین به‌روزرسانی : دوشنبه 26 مهر 1400
 لیسانس حقوق
 1595