پیام تبریک مدیر عامل شرکت آب منطقه ای ایلام بمناسبت روز جهانی آب

به گزارش روابط عمومی شرکت آب منطقه ای استان ایلام، دکتر صادق علیمرادی مدیرعامل شرکت آب منطقه ای ایلام با صدور پیامی فرارسیدن روز جهانی آب را تبریک گفت.متن پیام به این شرح است:

               بسمه تعالی

وَ جَعلنا مِن الماءِ کُلِّ شَیءٍ حَیٍّ...

آب به‌عنوان یکی از عناصر چهارگانه در پیدایش هستی همواره جایگاهی خاص در منظر اهالی علم و معرفت داشته است. ماده‌ای که به اذعان آیات شریف الهی، اساس و بنیاد حیات در هستی است و به انحاء گوناگون و به کرّات در جای‌جای قرآن‌کریم به اهمیت آن تذکر داده شده و لذا پاس‌داشت این عنصر بی‌بدیل از جایگاهی به‌غایت مورد احترام برخوردار است.

در سال 1992، سازمان ملل تصمیم گرفت یک روز ویژه برای آب در نظر بگیرد و روز جهانی آب از سال 1993 هر سال در 22 مارس جشن گرفته می شود. در این روز، بسیاری از کشورها رویدادهایی را برای آموزش مردم در مورد مشکلات آب کثیف و تلاش برای یافتن راه حل هایی برای تامین آب پاک برای همه در سراسر جهان برگزار می کنند.

همه به آب نیاز داریم و هر قطره آن ارزشمند است. در 22 مارس(سوم فروردین 1403)، روز جهانی آب، توجه ها به نقش اساسی آب در زندگی، مشکلات بسیاری از مردم برای دستیابی به آب سالم و راه حل هایی برای این مشکلات جلب می شود.

امروزه مدیریت استفاده صحیح و بهینه از آب آبیاری در تمامی بخش ها از اهمیت بسیار بالایی برخوردار است. مطمئناٌ با شرایط فعلی که با کاهش نزولات آسمانی و منابع آب زیرزمینی همراه است. موفقیت از آن کشورهایی خواهد شد که این مایه حیاتی را در اختیار داشته باشند.

همه ما برای زنده ماندن به آب نیاز داریم، اما بیش از دو میلیارد نفر در سراسر جهان بدون آب سالم در خانه های خود زندگی می کنند. این حدود یک چهارم جمعیت جهان است! بسیاری از آنها در جوامع روستایی یا در مکان هایی که جنگ و درگیری وجود دارد زندگی می کنند. علاوه بر این، تغییرات آب و هوایی باعث می شود آب کمی که آنها به آن دسترسی دارند، روز به روز کمیاب تر شود.

آب برای تمامی موجودات زنده اعم از انسان‌ها، گیاهان، جانوران و کل اکوسیستم کره زمین نقش کلیدی و انکارناپذیری دارد تغییر اکوسیستم منطقه‌ای، ما را بر این باور می‌رساند که نبود آب را جدی گرفته و برنامه‌ریزی و صرفه‌جویی درست آن را یک وظیفه و هدف عالی در نظر بگیریم.لذا همه ما باید ضمن گرامی‌داشت این روز جهانی باید با همکاری و همت والا نسبت‌ به حفظ منابع آبی و استفاده درست آن همت گماریم .

بیاییم با مدیریت مصرف و صرفه‌جویی حداقل ۱۰ - ۱۵ درصد نگاهی متفاوت به مقوله آب داشته و آن را برای نسل‌های دیگر و آیندگان به یادگار بگذاریم .

کد خبر: 1257
  تاریخ خبر : پنجشنبه 2 فروردین 1403
  آخرین به‌روزرسانی : پنجشنبه 2 فروردین 1403
 لیسانس حقوق
 154