جوابیه

مدیر محترم کانال خبری غرب آنلاین، با سلام، احتراماً در پاسخ به مطلبی با عنوان« عکس یادگار مدیر با عملکرد و لطف خداوند متعال» فارغ از اشعار زیبایی که بکار برده اید، جوابیه ذیل جهت تنویر افکار عمومی تقدیم می گردد:

 

۱. درج اخبار مربوط به وضعیت سدها و سرریز شدن آب سد ایلام در راستای اطلاع رسانی و آگاهی بخشی به مردم که همواره در خصوص وضعیت منابع آب شرب خود پرسان و نگران هستند، می باشد.

۲. با تلاش های شبانه روزی و بی وقفه مجموعه مدیریت جهادی استان و شرکت آب منطقه ای ایلام، طرح های سیکان و چناره در لیست طرحهای اولویت دار وزارت نیرو قرار گرفته اند.

3. تاکید می گردد از شما که عضو کمیته اطلاع‌رسانی دولت در استان هستید بعید است که از عملکرد این شرکت در دولت سیزدهم که هم در هفته دولت و هم دهه مبارک فجر در قالب های مختلف خبری، اینفوگرافی، کلیپ و .. در دسترس و به اطلاع عموم رسیده است، بی اطلاع بوده و اینگونه عملکرد دولت کار و فعالیت را نادیده می گیرید و در بوق ناامیدی و شیپور یاس می دمید؟!

4. شاید متن خبر را به درستی نخوانده اید چرا که پس از حمد و ثنای الهی در پاراگراف اول، در پاراگراف آخر اشاره شده که علیرغم بارش‌های سیل آسا، " با مدیریت صحیح مخزن سد علاوه بر تأمین آب برای مصارف مختلف در طول سال آبی، از بروز خسارت ناشی از سیلاب به پایین دست نیز جلوگیری به عمل آمد و هم اکنون سد در بهترین شرایط کمی و کیفی قرار دارد."

5 . همچنین متذکر می گردد مدیریت مخزن سد در 4 سال گذشته که دوران خشکسالی بود باعث جلوگیری از خشک شدن سد در خشکسالی های اخیر و سر ریز نمودن آن در سال جاری شده است؛ کما اینکه اگر مدیریت مصرف و مدیریت مخزن سد نبود  قطعا در سال آبی ۱۴۰۰ _ ۱۴۰۱ به مانند سد اکباتان با خشک شدن مخزن مواجه می شدیم و اگر تدابیر خاص اندیشیده نمی شد قطعا حجم مخزن، بسیار پایین تر از سطحی بود که با این بارش ها نیز سرریز نمی شد.

6. جهت استحضار مجدد عضو کمیته اطلاع رسانی دولت در استان:

در دولت سیزدهم ۱۲۶۰ میلیارد ریال به سد مخزنی سیکان تخصیص داده شد که بخش اعظم آن بابت تملک منازل مسکونی واقع در مخزن سد (روستای فرهادآباد) هزینه گردیده است و هم اکنون عملیات اجرایی آن توسط پیمانکار جدید (قرارگاه سازندگی خاتم الانبیا) رونقی تازه یافته است.

 

7. تحقیقا" سدسازی و مدیریت سدها به خودی خود و با شعر و شاعری صورت نمی پذیرد و نیازمند تحلیل های فنی و کارشناسانه و با ریسک بالا می باشد که یقینا پرداختن به آن از حوصله متن خارج است.

8. کسب مقام‌های کشوری در دو سال گذشته توسط شرکت آب منطقه‌ای استان در حوزه تعادل بخشی و مدیریت سدها در شرایط خشکسالی دلیلی بر این مدعاست که شرکت آب منطقه‌ای استان به عنوان مجموعه مجرب در سایه الطاف الهی به درستی در مدیریت منابع و مصارف عمل نموده است.

9.. یقینا" اطلاع رسانی ها و تبلیغات شرکت در چارچوب ضوابط، بخشنامه ها و از همه مهمتر منویات مقام معظم رهبری( مدظله العالی) در راستای جهاد تبیین است و جایی برای شک و شبهه باقی نمی گذارد.

10. حال که شما به عنوان عضو کمیته اطلاع رسانی دولت، سعی در القا یاس در مردم دارید! از دیگران چه انتظاری می توان داشت؟

 

روابط عمومی شرکت آب منطقه ای استان ایلام

کد خبر: 1262
  تاریخ خبر : شنبه 18 فروردین 1403
  آخرین به‌روزرسانی : شنبه 18 فروردین 1403
 لیسانس حقوق
 172